حاجت گرفتن با دعای صنمی قریش

حاجت گرفتن با دعای صنمی قریش دین و اندیشه

حاجت گرفتن با دعای صنمی قریش در بحارالانوار ممکن است.

حاجت گرفتن با دعای صنمی قریش ممکن است

حاجت گرفتن با دعای صنمی قریش در بحارالانوار ممکن است.

حاجت گرفتن

دعای صنمی قریش در بحارالانوار ذکر شده است و منسوب به امام علی (ع) است و گفته می
شود که در قنوت نمازهای خود دعای صنمی قریش را می خوانده اند.
در کتاب بحارالانوار جلد ۸۵ صفحه ۲۴۰ از مصباح کفعمی نقل شده است که دعای صنمی قریش دعائی
عظیم الشأن و بلند مرتبه است و از اسرار مشکل و بهترین اذکار است.
عبدالله ابن عبّاس از امیرالمؤمنین علی (ع) نقل کرده است که آن حضرت در قنوت نماز آن را می خواندند
و شبها و روزها و سحرها بر آن مواظبت داشتند و بعضی از علما نوشته اند خواندن این دعا برای
بر آمدن حوائج و خواسته ها مجرب است و روایت شده است که خواننده این دعا مانند کسی است که
در رکاب رسول اکرم (ص) در جنگ بدر احد و حنین هزار تیر انداخته است.

متن دعای صنمی قریش

بسم الله الرّحمن الرّحیم اللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ العَن صَنَمَی قُرَیشٍ وَ جِبتَیها وَ طاغُوتَیها وَ
إِفکَیها وَ إِبنَتَیهِما اللَّذینَ خالَفا أمرَک وَ أنکَرا وَحیَک وَ جَحَدا إِنعامَک وَ عَصَیا َرسُولَک وَ قَلَّبا دینَک وَ حَرَّفا
کِتابَک وَ أحبا أعداءَک وَ جَحَدا آلاءَک وَ عَطَّلا أحکامَک وَ أبطَلا فَرائِضَک وَ ألحَدا فِی آیاتِک وَ عادَیا أولیاءَک
وَ والَیا أعداءَک وَ خَرَّبا بِلادَک وَ أفسَدا عِبادَک.
اللّهُمَّ العَنهُما وَ أتباعَهُما وَ أولیاءَهُما وَ أشیاعَهُما وَ مُحِبّیهِما فَقَد أخرَبا بَیتَ النُّبُوَّه وَ رَدَما بابَه وَ نَقَضا سَقفَهُ
وَ ألحَقا سَماءَهُ بِأرضِهِ وَ عالیَهُ بِسافِلِه وِ ظاهِرَهُ بِباطِنِه وَ استَأصَلا أهلَه وَ أبادا أنصارَه وَ قَتَلا أطفالَه وَ
أخلَیا مِنبَرَه مِن وَصیِّه وَ وارِثِ عِلمِه وَ جَحَدا إمامَتَهُ وَ أشرَکا بِرَبِّهِما فَعَظِّم ذَنبَهُما وَ خَلِّدهُما فی سَقَرٍ وَ
ما أدراکَ ما سَقَر لا تُبقی وَ لا تَذَر.

حاجت گرفتن با دعای صنمی قریش
متن دعای صنمی قریش

اللّهُمَّ العَنهُم بِعَدَدِ کُلِّ مُنکَرٍأتَوهُ وَ حَقّ ٍاَخفَوهُ وَ مِنبَرٍ عََلوهُ وَ مُؤمِنٍ أرجَوهُ وَ مُنافِقٍ وَلَّوهُ وَ
وَلیّ ٍآذُوهِ وَطَریدٍ آوَوهُ وَ صادِقٍ طَرَدوهُ وَ کافِرٍ نَصَرُوهُ وَ إِمامٍ َقهَرُوهُ وَ فَرضٍ غَیَّرُوهُ وَ أثَرٍ أنکَرُوهُ وَ
شَرٍّ آثَرُوهُ وَ دَمٍ أراقُوهُ وَ خَیرٍ بَدَّلُوهُ وَ ُکفرٍ نَصَبُوهُ وَ إرثٍ غَصَبُوهُ وَ فَیءٍ اقتَطَعُوهُ وَ سُحتٍ اَکَلُوهُ
وَ خُمسٍ استَحَلُّوهُ وَ باطِلٍ أسَّسُوهُ وَ جَورٍ بَسَطُوهُ وَ نِفاقٍ أسرَوُهُ وَ غَدرٍ أضمَرُوهُ وَ ظلمٍ نَشَرُوهُ وَ وَعدٍ
أخلَفُوهُ وَ أمانٍ خانُوهُ وَ عَهدٍ نَقَضُوهُ وَ حَلالٍ حَرَّمُوهُ وَ حَرامٍ أحَلُّوهُ وَ بَطنٍ فَتَقُوهُ وَ جَنینٍ أسقَطُوهُ وَ
ضِلعٍ دَقُّوهُ وَ صَکٍّ مَزَّقُوهُ وَ شَملٍ بَدَّدُوهُ وَ عَزیزٍ أذَلُّوهُ وَ ذَلیلٍ أعَزُّوهُ وَ حَقٍّ مَنَعُوهُ وَ کِذبٍ دَلَّسُوهُ
وَ حُکمٍ قَلَّبَوهُ.
اللّهُمَّ العَنهُم بِکُلِّ آیَهٍ حَرَّفُوها وَ فَریضَهٍ تَرَکُوها وَ سُنَهٍ غَیَّرُوها وَ رُسُومٍ مَنَعُوها وَ أحکامٍ عَطَّلُوها وَ بَیعَهٍ نَکَسُوها
وَ دَعوى أبطَلُوها وَ بَیِّنَهٍأنکَرُوها وَ حیلَهٍ أحدَثُوها وَ خیانَهٍ أورَدُوها وَ عَقَبَهٍ اِرتَقُوها وَ دِبابٍ دَحرَجُوها وَ أزیافٍ لَزَمُوها
وَ شَهاداتٍ کَتَمُوها وَ وَصیَّهٍ ضَیَّعُوها.
اللّهُمَّ العَنهُما فی مَکنُونِ السِّر وَ ظاهِرِ العَلانیَهِ لَعناً کَثیراً أبَداً دائِمَاً دائِباً َسرمَداً لا انقِطاعَ لِأمَدِه وَ لا نَفادَ
لِعَدَدِه لَعناً یَغدُو أوَّلُهُ وَ لا یَرُوحَ آخِرُهُ لَهُم وَ لِأعوانِهِم وَ أنصارِهِم وَ مُحِبّیهِم وَ مُوالیهِم وَ المُسَلِّمینَ لَهُم
وَ المائِلینَ إلَیهِم وَ الناهِضینَ بِاحتِجاجِهِم وَ المُقتَدینَ بِکَلامِهِم وَ المُصَدِّقینَ بِأحکامِهِم.

همچنین بخوانید :  خواص بندهای دعای جوشن کبیر جهت حاجات
پس چهار مرتبه بگو

اللّهُمَّ عَذِّبهُم عَذاباً یَستَغیثُ مِنهُ أهلُ النّار آمینَ رَبَّ العالَمین دعای صنمی قریش برای حاجت .

آیا دعای صنمی قریش برای حاجت معتبر است؟

اسلام ملکی معاف کارشناس ارشد علوم حدیث در این باره می گوید دعای صنمی قریش به هیچ وجه معتبر نیست
بلکه به نظر بعضی از محققین جعلی است.
این دعا نخستین بار در حدود سال ۶۰۰ هجری توسط یکی از راویان، ترویج و علنی شد.
ادبیات این دعا با ادبیات دعاهای دیگر تفاوت فاحشی دارد.
هیچ دلیل معتبری نداریم که ثابت کند دعای صنمی قریش از سوی معصوم (ع) توصیه شده و ثواب های آنچنانی
را دارا باشد.
برخی از کسانی که دعای صنمی قریش را ترویج می کنند قصدشان ایجاد درگیری بین شیعه و سنی است زیرا
منظور از صنمی قریش در این دعا «شخصیتهای مقدس نزد اهل سنت » است.
بنابراین باید به جای چنین دعای مشکوک و تفرقه افکنی به قرائت زیارت ها و ادعیه معتبری مثل زیارت عاشورا
و زیارت امین لله و صلوات و دعاهای صحیفه سجادیه بپردازیم که واقعا معجزه می کنند.
لذا وقتی گروههای تفرقه افکن سعی می کند مردم را با احادیث مشکوک و ضعیف به سمت اختلاف و کینه
سوق دهند راه حل این است که ما هم مردم را آگاه کنیم.

آیا می توان به دعای صنمی قریش اعتماد داشت؟

در مورد دعای صنمی قریش که در آن دشمنان اهل بیت لعن شده اند گفته شده که حضرت علی
(ع) آن را در قنوت نماز شب و نمازهای دیگر می خوانده است؛ در مورد این گفته، اثری در کتب
روایی معتبر شیعه دیده نمی شود.
مرحوم مجلسی نیز که در بحارالانوار، باب القنوتات الطویله از کتاب الصلاه و به نقل از کتاب البلدالامین و جنه
الامان این روایت را نقل می کند، بدون ذکر سندی معتبر، فقط به این بسنده می کند که این روایت
را ابن عباس از حضرت علی (ع) نقل می کند.
و همچنین است در کتاب الصحیفه العلویه المبارکه.
بنابراین روایت مذکور نزد شیعه فاقد شرایط اعتبار است.
لازم است به این نکته توجه داشته باشید که ضعف سند باعث بی اعتبار شدن محتوا در دعا و مسائل
اخلاقی نیست.
در مسائل اخلاقی و ادعیه، در صورتی که محتوا با اصول و ارکان اسلام مخالفتی نداشته باشد قابل اعتماد و
عمل می باشد.
ستاره

تاریخ بروزرسانی : 2017-02-04 / گردآوری :
/
برچسب ها:
گزارش خطا در خبر
اخبار مرتبط :
logo-samandehi