دین و اندیشه

دین و اندیشه- نیک صالحی

چگونه رزق خود را افزایش دهیم؟

در این بخش قصد داریم دعا برای افزایش رزق و روزی را برای شما بیان کنیم .شما میتوانید با توکل به خدا و خواندن برخی اذکار که ائمه معصومین سفارش کرده افزایش روزی داشته باشید.

نظر مراجع درباره استخاره برای ازدواج

ازدواج یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی است. انتخابی که می تواند سرنوشت هر کسی را به شدت دگرگون کند. ازدواج باید اصولی و از روی شناخت و همچنین تحقیقات فراوان انجام پذیرد.

فشار قبر!چرا و چگونه؟

بار ها در مورد فشار اول قبر چیز هایی شنیده اید و ما دراین بخش در مورد فشار قبر و حوادث ان مطالبی را به نمایش گذاشته ایم . برای اعمالی که از فشار قبر می‌کاهند مطالب ما را دنبال کنید .

دیدار جبرئیل و حضرت علی(ع) پیش از خلقت زمین

امام اول ما شیعیان حضرت علی علیه السلام است. امام علی تنها پیشوا و امام ما نیست و حق ولایت بر گرن ما دارد. معجزات زیادی از آن حضرت نق شده است و به قول شهریار نه خدا توانمش خواهد نه بشر توانمش گفت.

اهمیت نظافت و بهداشت فردی در اسلام

در این بخش قصد داریم در مورد اهمیت نظافت و بهداشت فردی در اسلام مطالبی را به نمایش بگذاریم . اهمیت بهداشت در قران و حتی توصیه های ائمه اطهار بسیار تاکید شده است .جایگاه بهداشت و سلامت در اسلام در این بخش ببینید.

شرط رسیدن به همه آرزو ها !!

رویا ها و اروز ها انسان را به رسیدن به هدف بسیار تحریک میکند . برای رسیدن به ارزوها و هدف ها روش هایی وجود دارد که ما در این بخش به ان ها اشاره کرده ایم مطالب ما را دنبال کنید .

آدابى که موجب زیادى حافظه مى شوند

از مهم ترین بخش مغز حافظه می باشد . برای تقویت حافظه روش ها و راهکار هایی وجود دارد .ما در این مجموعه تکنیک های تقویت حافظه را توضیح داده ایم . راه کاربردی برای تقویت حافظه را در این بخش ببینید.

حکم شرعی چت کردن با نامحرم

این روزها بسیاری از افراد از طریق فضای مجازی با هم در ارتباط اند. فضای مجازی مسیر ما را برای داشتن ارتباطاتی بهتر و ساده تر فراهم کرده است اما ایا این فضا از نظر شرعی می تواند مشکل داشته باشد.

چشم و هم چشمی از نگاه قرآن

گاهی انسان در رقابتی نا سالم با دیگران زندگی و رفتارش را می چیند. حسادت کردن به انچه دیگران دارند باعث بهم خوردن ارامش فرد و خانواده اش می شود و برخی افراد بی توجه به این مشکل چشم و هم چشمی می کنند.

بهترین سن برای توبه کردن !

خداوند ۱۲۴ هزار پیامبر برای هدایت انسان ها فرستاد و اخرین فرستاده اش را با کتاب قران میان فرستاد تا طبق دستورات او رفتار کنیم و از بدی ها و زشتی ها دوری کنیم و بر مسیر انسانیت گام برداریم.

فلسفه کفن و دفن مردگان در اسلام

ما در دین اسلام برای هر موضوعی آدابی داریم. دین اسلام دین کاملی است و به همه ابعاد زندگی انسان نگاه می کند. مرگ هم بخشی از سرنوشت انسان و پایان کار او در این دنیاست و دین بسیار به این موضوع اهمیت داده است.

کاری که حضرت موسی(ع) را از پیامبری خلع می‌کرد!

پیامبران اولوالعزم پیامبران مشهور و خاص خداوند بودند که درجه و مرتبه انها نسبت به سایر پیامبران بالاتر بوده است. یکی از پیامبران بالا مرتبه الهی حضرت موسی است که اتفاقات زیادی در طول دوران زندگی و پیامبری او رخ داده است.

دو آیه قرآن که تمام حرف الفبا در آنهاست

قران کتاب الهی است و در ان راز ها و اسرار زیادی نهفته است. در این کتاب اسمانی می توان به نکات بسیاری اشاره کرد. ما به جز باطن قران ظاهر ان هم بسیار اراسته و زیباست و ایاتی با ادبیات زیبا در ان بسیار زیاد است.

حریم خصوصی در اسلام چطور معنی شده؟

این روزها همه ما اطلاعات شخصی داریم که علاقه نداریم کسی از انها مطلع شود. بسیاری از ادمها علاقه دارند بخشی از زندگی شخصی شان را از سایرین مخفی کنند و هر اطلاعاتی را در اختیار دیگران قرار ندهند.

آیا ارواح و اجنه می‌توانند به انسان حمله کنند؟

ما انسان ها علاقه داریم راجع به چیزهایی که اطلاع نداریم کسب دانش کنیم. ناشناخته ها برای ما می توانند هیجان انگیز و گاهی هم ترسناک باشند. روح و جن هم از ناشناخته های زندگی بشر هستند که اطلاعاتی که از انها داریم حاصل دانشی است که دین و افراد مطلع به ما داده اند.

حکم توهین زن و شوهر نسبت به یکدیگر

ازدواج یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی افراد است. انتخاب همسر خوب و با ویژگی های اخلاقی می تواند یک زندگی خانوادگی ارام و بسیار با انگیزه را به دنبال داشته باشد. انسان ها دنبال ارامش و ازدواج سالم اند.

هفت توصیه اخلاقی پیامبر(ص) به مردم

دین ما دین کاملی است و توصیه های اخلاقی فراوانی داشته است. به طور مثال حقوق سایر اعضای جامعه بسیار محترم شمرده شده است. خداوند بسیار از اینکه بنده ای حق کسی را ضایع کند و با ابروی او بازی کند مخالف است.

با این آیات، دلتان سرشار از امید به خداوند می شود

همه ما در زندگی درگیر اتفاقاتی می شودیم که ارامش درونی ما را از بین می برند و گاهی عرصه انقدر تنگ می شود که نمی توانیم اوضاع را مدیریت کنیم. اما در سخت ترین لحظات زندگی می توانیم با یاداوری خالق مهربان خود از سختی ها گذر کنیم.

نظر مراجع محترم تقلید درباره انگشتر زنان

اسلام دین حمایت از حقوق زنان است. با این حال محدودیت هایی برای زنان ایجاد کرده است که در نهایت انها را از اسیب های اجتماعی به دور نگه می دارد. برخی محدودیت ها مربوط به پوشش و همچنین استفاده از اکسسوری هاست.

حکمت دفن اموات چیست؟

مرگ لازمه زندگی است. هر امدنی با رفتنی همراه است و انسان ها بعد از سال ها زندگی دنیوی باید به دنیایی بروند که محدودیت های زندگی در این دنیا را نداشته باشد و از عاقبت کارهای خود برخوردار شوند.

عذاب قبر چگونه است و برای چه کسانی است؟

انسان می میرد. او را داخل گوالی به نام قبر قرار می دهند و این جایگاه برای او سرایی می شود که تا قیامت در ان باقی می ماند. بعد از انکه صور اسرافیل دمیده شد, انسان قبر خود را ترک می کند و در صحرای محشر حاضر می شود.

تأثیر تلقین بر میت ، مشروط به ایمان میت است

مرگ بخش مهمی از زندگی ماست. همان طور که تولد بسیار مهم است مرگ نیز اهمیت فراوانی دارد. همه ما مسافرانی بر روی زمین هستیم که بالاخره یک روز باید زمین را ترک کنیم و به سوی سرای اخرت برویم.

حکم خشک بودن صورت و دست‌ها قبل از وضو

یکی از اداب های قبل نماز خواندن وضو گرفتن است که این کار اداب خاص خودش را دارد و برای وضو گرفتن باید خشک بودن اعضای وضو مطمئن باشید .احکام وضو گرفتن را دراین بخش ببینید.

نماز رفع گرفتاری

هر کس در زندگی خود دچار مشکل و گرفتاری است و به دنبال راه هایی میگرددد تا بتواند مشکل خود را حل کند . در این بخش قصد داریم نماز براى رفع سختى را برای شما اموزش دهیم.

بهترین دعای لیله الرغائب / بهترین دعا برای شب لیلهالرغائب

لیلهالرغائب (لیله آرزوها) به نخستین شب جمعه ماه رجب گفته می‌شود. در آموزه‌های اسلامی آمده‌است که در این شب فرشتگان بر زمین نزول‌می‌کنند تا رحمت الهی را به جامعه بشری عرضه‌نمایند. به نظر شما بهترین دعا برای شب لیله الرغائب چیست؟

اعمال و اذکاری برای گشایش رزق و روزی

در این بخش قصد داریم اعمال و اذکاری برای گشایش رزق و روزی را برای شما بیان کنیم .دعا رزق وروزی اعمال و اذکاری برای گشایش رزق را دراین بخش میتوانید ببینید مطالب ما را دنبال کنید .

۳ گناه کبیره که باید از آنها دوری کنید!

گناهان کبیره روح انسان را تاریک میکند و فرد را از خدا و دین دور میکند . انواع و اقسام گناه را دراین بخش به نمایش گذاشته ایم .راه تشخیص کبیره و صغیره را در این مقاله مشاهده کنید .

احکام دینی برای ماه های بارداری

دوران بارداری را دوران طلایی میگویند که باید از این وقت خوب استفاده کرد و اعمال ها ی وارد شده را به بهترین نحو ممکن انجام داد .توصیه های مذهبی برای ماه‌های مختلف بارداری را دراین بخش ببینید.

شگفتی های سوره اخلاص

سوره ی توحید به وحدانیت وجود خدا و یگانگی او اشاره شده است وخواندن این سوره اثار و برکات فراوانی هم دارد. اگر به دنبال فضائل و برکات سوره توحید مطالب ما را دنبال کنید .

روشهایی برای قضا نشدن نماز صبح !

از نماز های واجی یومیه نمز صبح است که به خواندن این نماز بسیار اهمیت داده شده است .احادیث بسیاری بر خواندن نماز صبح اول وقت هم امده است .راههای جلوگیری از قضا شدن نماز صبح را دراین بخش ببینید.

وظیفه شوهر در قبال بی حجابی همسر

حجاب همیشه باعث تقویت شخصیت زن میشود . ما دراین مقاله میخواهیم به شما حدود مسئولیت مرد در مقابل همسرش را برای شما بیان کنیم .وظیفه شوهردر قبال همسر بی حجاب را دراین بخش ببینید.

آیا با احکام و کفاره شکستن دل آشنایید؟

دلی که بشکند در پیشگاه خداوند جایگاه ویژه ای را دارد . کسی که دلی را بشکاند عواقب بدی دارد و و باید سریع توبه کند زیرا که دل شکسته حاجت و دعای او سریع براورده میشود .

گره کوری که شیخ رجبعلی باز کرد

رجبعلی خیاط همانطور که از اسمش پیداست در طول عمر خود مشغول خیاطی بوده و به این کار می پرداخته و دراین بخش در مورد گره کوری که شیخ رجبعلی باز کرد داستانی را به نمایش گذاشته ایم مطالب ما را دنبال کنید .

مکان یابی قوم عاد اعجاز قرآن را ثابت کرد

همه ی شما در مورد معجزه ی قران و داستانهای قرانی شنیده باشید . در این مجموعه در مورد قوم عاد و سرنوشت انها مطالبی را جمع اوری کرده ایم . اعجاز قرآن کریم و ابعاد آن را در این بخش ببینید .