فوریه 2017 - تغذیه

مصرف بیش از حد نودل چه خطراتی برای سلامتی بدن دارد؟!

طی یک مطالعه از سوى یک متخصص گوارش معده که با دوربین معده فردى را دو ساعت پس از خوردن نودل مورد تحلیل قرار داد، مشخص شد که نه تنها نودل‌ها به آسانى هضم نمى شوند، که با جذب مواد مغذی و غذایى در معده ممانعت می‌کنند که در نهایت به دلیل ورود ماده هضم نشده به روده از بدن دفع مى شوند.

بهبود سلامت مغز با سیزده قانون غذایی که برای شما آورده ایم!

برای بهبود عملکرد و ایجاد ذهنی قوی، شما به یک رژیم غذایی شامل مواد مغذی ، از جمله اسیدهای آمینه موجود در پروتئین، قند سالم در کربوهیدرات ها و اسیدهای چرب ضروری موجود در چربی های سالم، ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارید ، این مواد بلوک های ساختمان یک مغز سالم راتشکیل می دهند.

چربی خون بالا و کنترل و درمان آن با تغذیه سالم!

برای کنترل و درمان چربی خون بالا در برخی موارد دارودرمانی مورد نیاز است اما با این حال در هر زمان در کنار مصـرف دارو یا حتی برای پیشگیری از بیماری، توجه به دو اصل مهم شامل «بهبود الگوی غذایی» و «اصلاح الگوی زندگی» حیاتی است.

روماتیسم مفصلی و درمان این بیماری با مواد غذایی مفید و مناسب!

مواد غذایی و تغذیه مناسب نقش مهمی‌ در مقابله با بیماری روماتیسم و برخی از بیماری‌های ناشی از آن مانند روماتوئید پلی آرتریت دارند. در واقع برخی مواد غذایی خواص التهاب زدایی دارند در حالی که برخی دیگر التهاب زا هستند.

بوقلمون گوشتی کم چرب و یک غذای لذیذ و خوشمزه!

بوقلمون، غذای بومی ‌ایالات متحده و مکزیک است، غذایی که بخشی از فرهنگ سنتی آمریکایی‌های بومی ‌بود. کریستف کلمب، بوقلمون را طی برگشتن از سفر سرزمین‌های تازه کشف شده در قرن شانزدهم به اروپا آورد.

خوردن شکلات چه تاثیراتی روی عملکرد مغز می گذارد؟!

در گذشته‌های دور، شکلات به عنوان «داروی تب بر، درمان اسهال کودکان، بهبود قوا پیش از رابطه جنسی، کاهش غرولند زنان، افزایش تولید شیر مادران، بهبود خواب و کمک به تمیزی دندان به کار می‌رفته است» در هر صورت این تحقیق جدید تفاوت هایی دارد. این مقاله را بخوانید تا بدانید چرا شکلات یک ابرغذا محسوب می‌شود.

گوجه فرنگی و خاصیت های بی شمار این نیروگاه غذایی!

میوه ای آبدار با رنگ قرمز به نام گوجه فرنگی وجود دارد که Solanum Lycopersicum نام علمی اش است.گیاه گوجه فرنگی بومی آمریکای مرکزی و جنوبی میباشد و پرورش آن اکنون در سراسر جهان صورت میگیرد.گوجه فرنگی در دسته سبزیجات میباشد و دلیل آن این است که هسته ندارد.گوجه فرنگی به چند گونه به مصرف میرسد.

خواص ماهی سالمون

ماهی سالمون با تقویت سیستم ایمنی بدن، خطر عفونت‌ها را کاهش داده و مهم‌ترین ماده معدنی برای افزایش قدرت جنسی و باروری نطفه در مردان جوان است.

بوی بد دهان یکی از آزار دهنده ترین اختلالات را اینگونه برطرف کنید!

برخی مواد غذایی و نوشیدنی ها موجب شکل گیری بوی بد دهان و نفس بدبو می شوند که از آن جمله می توان به پیاز، سیر، گوشت، قهوه، الکل، و نوشیدنی های گازدار اشاره کرد. بوی بد دهان اغلب به واسطه ترکیبات گوگردی فرار و در زمان گوارش آنها شکل می گیرد.