نوامبر 2016 - روانشناسی

ازدواج‏های فامیلی وهمه ی آنچه که باید درباره آن بدانید!

متخصصان علم ژنتیک معتقدند با جلوگیری از ازدواج‏های فامیلی می‌توان از بروز بیش از ۵۰ درصد معلولیت‏ها پیشگیری کرد. از طرفی این نوع ازدواج در بین جوامع شرقی بویژه خاورمیانه، جنوب و جنوب شرقی آسیا رواج دارد. این موضوع به چالشی اجتماعی در برخی از این کشورها بدل شده است.

جذب افراد جدید به زندگی با رعایت کردن این ۱۰نکته!

هیچ چیز بهتر از ارتباط با افراد جدید نیست که به ما انرژی می‌دهند و دیدگاه‌های جدیدی به زندگی ما می‌بخشند. امروز در این مطلب می‌خواهیم ۱۰ نکته ساده را با شما در میان بگذاریم که به شما کمک می ‌کند تا افراد جدید را به زندگی خود جذب کنید.

دوران نامزدی این اشتباهات را نباید انجام داد!آشنایی با فوایدواشتباهات دوران نامزدی

اگر افراد بخواهند یک زندگی همراه با آرامش را داشته باشند، باید به شناخت کافی و کاملی نسبت به انتظارات خودشان و طرف مقابلشان از زندگی بپردازند. پس برای همین امر، باید یک دوران آشنایی را سپری کنند.

خوشحال بودن را با سه راهکار باتجربه ها یاد بگیرید وعملی کنید

روزهایی می‌رسند که وقتی به پشت سرتان نگاه می‌کنید بابت هر آنچه در زمان خودش ثبت شده یا خوشحال خواهید بود یا ناراحت. بنابراین شاید بهتر باشد گاهی هم پای گوش دادن به حرف‌هایی بنشینیم که تجربه موجود در آنها می‌تواند برای آینده تعیین کننده باشد.

افراد باهوش آیا احمق‌اند؟ افراد باهوش چه خصوصیتی دارند؟

آیا افراد باهوش‌ احمق‌اند؟وقتی مردم در موقعیتی متزلزل قرار می‌گیرند، به‌دقت اطلاعات را نمی‌سنجند یا به داده‌های آماریِ مرتبط توجه نشان نمی‌دهند.برعکس، تصمیم‌های آن‌ها بسته است به فهرستی طویل از میان‌برهای ذهنی؛ یعنی میان‌برهایی که اغلب باعث می‌شود تصمیم‌هایی احمقانه بگیرند.

دوست تان اگر این ویژگی ها را دارد, دشمن شماست نه دوست شما

یک دوست واقعی باید به بهتر شدنمان کمک کند نه اینکه باعث زمین خوردنمان شود.برای اینکه چنین افرادی را در رابطه خود شناسایی کنید می خواهم از نشانه هایی صحبت کنم که با دیدنشان متوجه خواهید شد کسی که به عنوان دوست در کنارتان است در واقع دشمنتان است.

مهرطلب کیست؟وچگونه شخصیت افراد مهرطلب را بشناسید؟

آیا تا به حال با افرادی برخورد کرده اید که مدام به توجه دیگران نیاز دارند و حاضرند محبت شان
را به نوعی گدایی کنند؟ نوجوان هایی را دیده اید که برای به دست آوردن تایید و محبت دیگران و
حتی دوستان شان حاضرند خودشان را به آب و آتش بزنند و توی دردسر بیندازند مبادا که توجه طرف مقابل
را از دست بدهند یا تنها بمانند؟ تا به حال چیزی در مورد اختلال مهرطلبی شنیده اید؟ به راستی مهرطلبی
چیست؟ و کدام یک از رفتارهای والدین در کودکی و نوجوانی، فرد را به این اختلال مبتلا می کند؟

احساسات در زنان و مردان بسیار متفاوت است‎ علت آن چیست؟

بروز احساسات در زنان و مردان بسیار متفاوت است.در این مطلب به تفاوت های زنان و مردان در احساساتشان می پردازیم.گریه مردان هم مثل زنان دلایلی دارد ولی چرا می گویند مرد نباید گریه کند؟ آیا گریه نکردن و ممنوعیت گریه برای مردان دلیلی علمی دارد و یا اینکه …؟ در ادامه پاسخ خود را […]

شغل مناسب را با این توصیه ها و راهکارها به آسانی بدست بیاورید

برای اینکه شغل مناسب تان را پیدا کنید، سرراست‌ترین راه این است که بی‌هیچ واسطه‌ای، تنها بر توانایی‌های خود تکیه کنید.تحقیقات زیادی نشان می‌دهند وقتی افراد در حوزه‌هایی کار می‌کنند که در آن به طور خاص پرقدرت عمل می‌کنند، در کارشان سنگ تمام می‌گذارند و از آن لذت می‌برند.

بلوغ زودرس نوجوانان امروز، از علل تا راه های درمان بلوغ زودرس

«بلوغ زودرس» پدیده‌ای است که به‌دلیل طی نشدن مراحل طبیعی رشد در جوامع افزایش پیدا کرده و باعث ایجاد نگرانی و ترس در ذهن کودکان و والدین شده به گونه‌ای که امروزه بنابر عوامل و با به‌وجود آمدن فناوری‌های مختلف شاهدیم که سن بلوغ در حال پایین آمدن است یا به عبارتی بهتر، سن بلوغ […]