در آوردن ادای عادل فردوسی‌پور با ملاقه‌ای در دست

در آوردن ادای عادل فردوسی‌پور با ملاقه‌ای در دستفرهنگ و هنر

بی‌توجهی به مقوله پژوهش در بعضی از برنامه‌های صدا و سیما، اعم از برنامه‌های نمایشی و برنامه‌های زنده ‏و گفتگو محور، به سکه‌ای رایج تبدیل شده است و شاهد غفلت و بی‌توجهی روز افزون بعضی از تهیه ‏کنندگان تلویزیونی نسبت به این مقوله مهم می‌باشیم.‏ برای اینکه به شکلی روشن و مصداقی در این باره […]

بی‌توجهی به مقوله پژوهش در بعضی از برنامه‌های صدا و سیما، اعم از برنامه‌های نمایشی و برنامه‌های زنده ‏و گفتگو
محور، به سکه‌ای رایج تبدیل شده است و شاهد غفلت و بی‌توجهی روز افزون بعضی از تهیه ‏کنندگان تلویزیونی نسبت
به این مقوله مهم می‌باشیم.
‏ برای اینکه به شکلی روشن و مصداقی در این باره سخن بگوییم، به برنامه «جمع ما» اشاره می‌کنیم.
این برنامه ‏که توسط آزاده نامداری در شبکه دوم سیما اجرا می‌شود.
نمونه‌ای از بی‌ارزش شمردن مقوله پژوهش توسط ‏بعضی برنامه سازان می‌باشد که به باورهای عمومی و اجتماعی آسیب وارد می‌سازد.
چنانکه در همین برنامه ‏شاهد هستیم یک مجری آن هم با مدرک مدیریت صنعتی که در بخش‌هایی از برنامه با
گرفتن ملاقه در دست ‏به آموزش آشپزی می‌پردازد، در آیتمی دیگر با اعتماد به نفسی کاذب خود را در جایگاه
یک جامعه‌شناس یا روان‌شناس قرار داده و در باره مسائل و مباحثی اظهار ‏نظر می‌کند که به هیچ وجه در
تخصص او نیست.
دعوت ازمردی چند زنه به برنامه، یا جوانی بقول مجری ‏عاشق پیشه و یا زن و مردی که دچار طلاق
عاطفی شده‌اند و یا شبیه سازی چند کودک به افرادی بزرگسال که ‏دچار طلاق عاطفی شده‌اند، تنها و تنها زمانی
توجیه پذیر است که طی یک فرآیند پژوهشی و تحقیقاتی و با ‏حضور کار‌شناسان مربوطه انجام گیرد و به چاره
اندیشی و گره گشایی منجر گردد.
در غیر این صورت دعوت ‏از چنین افرادی آن هم با حضور یک مجری که سعی دارد، اجرایی شبیه عادل
فردوسی‌پور در برنامه نود داشته ‏باشد، حال آنکه جنس متفاوت دو برنامه مذکور، چنین شباهتی را بر نمی‌تابد، نه تنها
گره‌ای از یک معظل ‏اجتماعی باز نمی‌کند، بلکه بر تعداد گره‌ها افزوده و چه بسا مخاطبان را به بیراهه ببرد.
‏‎
تاریخ بروزرسانی : 2011-12-17 / گردآوری :
/
برچسب ها:
اخبار مرتبط :
هم سامدکتر تاجبخشدکتر بتول طاهریویدئو
ویدئو