زوج ساعد سهیلی و گلوریا هاردی یکی از زوج های موفق ایرانی هستند خانم هاردی که اصالتا فرانسوی است بعد از ازدواج با ساعد فارسی اموخت و در سریال کیمیا بازی کرد. او هنوز هم برای بیان برخی اصطلاحات مشکل دارد.
مشکل بسیاری از کسانی که زبان کشور دیگری را می آموزند این است که زمانی که می خواهند اصطلاحات آن زبان را استفاده کنند گاهی دچار اشتباهاتی می شوند. همسر ساعد سهیلی زمانی که داشت درباره شخصیت ریگی که همسرش بازی می کرد توضیح می داد دچار اشتباهی شد که همسرش به او متذکر شد. اکران فیلم روز صفر را در نیک صالحی ببینید.
اکران فیلم روز صفر
تذکر جالب ساعد سهیلی به همسرش گلوریا هاردی
ست لباس «گلوریا هاردی» و «ساعد سهیلی» در اکران فیلم روز صفر
گلوریا هاردی، در مراسم اکران مردمی «روز صفر»، قصد تعریف از بازی ساعد سهیلی در این فیلم را داشت که سخنانش به درستی بیان نشد و واکنش همسرش را در پی داشت.
فیلم «روز صفر» به کارگردانی و تهیهکنندگی سعید ملکان و بازی امیر جدیدی و ساعد سهیلی، این روزها روی پرده سینماهای کشور است.
در یکی از اکرانهای مردمی این فیلم، ساعد سهیلی به همراه همسرش حضور داشت. گلوریا هاردی که خودش هم بازیگر است، پس از نمایش «روز صفر»، با حضور روی صحنه، رو به تماشاگران، به شوخی گفت «با دیدن فیلم، عاشق عبدالمالک ریگی شده است» که این گفته، با واکنش ساعد سهیلی روبهرو شد و او با خنده گفت: «حاشیه درست نکن».
شوخی حاشیهساز گلوریا هاردی و واکنش ساعد سهیلی
گلوریا هاردی، پدرش فرانسوی و مادرش ایرانی است و پس از ازدواج با ساعد سهیلی، زبان فارسی را یاد گرفته و برای همین بسیاری از مواقع نمیتواند منظورش را درست بیان کند. اینجا هم او میخواست از بازی ساعد سهیلی در این نقش منفی تعریف کند و بگوید عاشق همسرش است که سخنش درست ادا نشد.
فیلم «روز صفر»، داستان تعقیب و دستگیری عبدالمالک ریگی را بازگو میکند که سالها در مرز ایران و پاکستان، دست به عملیات تروریستی میزد.
ساعد سهیلی و گلوریا هاردی در اکران مردمی فیلم «روز صفر»
ایده سوخته
ایرادات فیلم از همان سکانسهای آغازین هویدا میشوند. روز صفر خیلی دیر وارد قصه اصلیاش میشود. هرچند طوری به تماشاگر القا میکند که انگار از همان اول در دل ماجراست. تصورش را بکنید فیلمی اکشن در چهل دقیقه آغازین خود تنها در عرض پیش میرود و بمباران اطلاعاتی بیجهت میکند درحالیکه در درام و حوادث، عملا روایت جلو نمیرود. این درحالی است که فیلم یک برگ برنده در آستینش دارد و میتواند با افشای آن در همان آغاز کار، تعلیق را بهحد اعلا برساند و تماشاگر را عمیقا دچار اضطراب و دلنگرانی کند. اما نابلدی فیلمنامهنویسان باعث میشود که این برگ برنده که همان عملیات تروریسی سراسری است، تازه در یک سوم پایانی روز صفر پررنگ شود و مبنای ایجاد تعلیق قرار بگیرد.
این را هم اضافه کنید که تا کنون این ماجرا جز اطلاعات امنیتی طبقهبندیشده محسوب میشده و در واقعیت هم تماشاگران در جریان آن نبودهاند و این بغرنج بودن عملیات را در نزد آنها دوچندان میکند. اما فیلمساز تنها به نمایش نام چند شهر ایران روی نقشهای که ریگی در دست دارد اکتفا میکند. یا انتظار دارد تماشاگر از فضا بفهمد که داستان چیست یا نمیداند تعلیقپردازی در یک فیلم اکشن چطور باید در ذهن تماشاگر عام بنشیند. مونولوگهای قهرمان روز صفر هم از جمله ضعیفترین نکات فیلمنامه هستند و در پایان شدیدا شعاری میشوند.
بهجای تمرکز روی این تعلیق اصلی اما ملکان مدام بیگپروداکشن بودن فیلمش را به رخ مخاطب میکشد. در همان سکانس اولیه چیزی حدود ده دقیقه مختص نمایش تشکیلات و آمادهسازی تروریستها میشود، تنها حرکت در عرض.
اینستاگرام ـ خبرآنلاین