فیلم سینمایی غلامرضا تختی که روایتی از زندگی جهان پهلون تختی بود دیشب در پردیس سینمایی ملت با حضور بازیگران مشهور ایرانی اکران شده است
فیلم سینمایی غلامرضا تختی در ایام عید بر روی پرده سینما ها رفت تا مردم از دیدن این فیلم درباره جهان پهلون و اسطوره ایرانی و رنج ها و زندگی اش بیشتر بدانند. در اکران مردمی این فیلم سینمایی که در پردیس ملت برگزار شده بود ویشکا آسایش به همراه ستاره پسیانی و سیروس الوند و جمعی از کشتی گیران کشورمان در پردیس سینمایی ملت برگزار شده است. در ادامه تصاویری این اکران مردمی را در نیک صالحی مشاهده کنید
اکران مردمی فیلم سینمایی غلامرضا تختی
اکران مردمی فیلم سینمایی غلامرضاتختی به کارگردانی بهرام توکلی با حضور خانم ستاره پسیانی و ویشکا آسایش در پردیس سینما گالری ملت برگزار شده است.
همه چیز درباره رنج پهلون در فیلم سینمایی غلامرضا تختی
تجربه ساخت فیلمهای زندگینامهای در ایران، معمولا با شکست همراه بوده است. جدا از مقررات، قواعد و ممیزیها که همیشه محدود کننده و بازدارنده هستند، آنچه ساخت فیلم درباره شخصیتهای مهم و مشهور را دشوار میکند، نگاهی است که جامعه ایرانی به آنها دارد.
معمولا نمیشود به همه بخشهای زندگی این شخصیتها (به ویژه آنها که محبوبیت دارند) نزدیک شد و نمیشود همه وجوه تاریک و روشن این شخصیتها را منعکس کرد.
ساخت فیلمی درباره غلامرضا تختی، یکی از محبوبترین ورزشکاران ایرانی، اتفاقی مهم محسوب میشود. پس از تلاش نافرجام زندهیاد علی حاتمی و بعد از فیلم «تختی» (بهروز افخمی)، سینمای ایران نیازمند تصویری کاملتر از جهان پهلوان بود. برای ساختن فیلم از او، بسیار دیر شده، بنابراین این اتفاق را باید به فال نیک گرفت، هر چند «غلامرضا تختی» همه انتظارها را برآورده نکرده است.
فیلم بهرام توکلی با وجود بعضی نقاط ضعف اثری شایسته درباره مردی است که مانند بسیاری از چهرههای شاخص این جهان، سرنوشتی پر فراز و نشیب داشته است. فیلم شروعی خوب دارد، برشهای زمانی و فصلهای مختلفی که از زندگی تختی روایت شده، درست گزینش و اجرا شدهاند. گریمها خوب و انتخاب بازیگران برای بازی در نقش غلامرضا تختی، قابل توجه است.
فصل مسابقه تختی در ملبورن، نفسگیر و پرهیجان اجرا شده است. توکلی تلاش کرده در زمانی محدود
وجوه مختلف شخصیت جهان پهلوان را به تصویر بکشد، فیلم فراتر از یک درام زندگینامهای،
شرایط زندگی در محیطی بسته و پر از عقده و کینه را مطرح میکند و مسیری که یک قهرمان
تا مرحله فروپاشی طی میکند، به تصویر میکشد.
در چنین فیلمی، تماشاگر از ابتدا پایان قصه را میداند، فیلم باید قلابی داشته باشد تا مخاطب را با
خود همراه کند و این اتفاق میافتد. ساختار فیلم و فضای واقعی که خلق شده، عاملی است که تماشاگر
را جذب میکند. هر چند عطش تماشاگر برای بیشتر دانستن از تختی، سیراب نمیشود و کمتر از ناگفتههای
زندگی او در فیلم میبینیم و می شنویم.
شاید قدم بزرگتری که توکلی نسبت به بهروز افخمی برداشته، این است که موضوع خودکشی تختی در ««غلامرضا تختی» با صراحت بیشتر و جدیتری بیان میشود.
خبر آنلاین , شبکه های اجتماعی