پژمان جمشیدی و محسن کیایی در طی سال های گذشته به عنوان زوج سینمایی موفقیت های زیادی در سینما کشب کرده اند و در فیلم های که این دو بازی کرده اند پرفروش و موفق بوده و در یک نمایش و سه فیلم سینمایی بازی کرده اند.
دو بازیگر مطرح و مشهور کشورمان در فیلم های لونه زنبور و دینامیت با هتل در کنار هم زوج هنری موفقی را تشکیل داده اند که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه نقش آفرینی های مشترک پژمان جمشیدی و محسن کیایی را در نیک صالحی مشاهده کنید.
پژمان جمشیدی و محسن کیایی
این دو بازیگر جوان از جمله بازیگرانی بودند که هر دو از اوایل دهه نود فعالیتشان را به صورت گسترده شروع کردند و به عنوان بازیگر مطرح سینما شناخته شدند؛ دو بازیگر که هم در آثار کمدی حضور چشمگیری داشته اند و هم در آثار جدی توانسته اند خودشان را ثابت کنند. آنها در یک نمایش و سه فیلم سینمایی با هم همکاری داشته اند و تمامی آنها هم جزو پرفروش های زمان خودشان بودهاند.
به گزارش فیلمنیوز، نمایش «پپرونی برای دیکتاتور» اولین همکاری موفق این دو بازیگر بود و بعد از آن در فیلمهای «لونه زنبور»، «دینامیت» و «هتل»، این همکاری را ادامه دادند. درحال حاضر «هتل» با بازی این زوج، در شبکه نمایش خانگی اکران آنلاین شده است.
پپرونی برای دیکتاتور | علی احمدی | ۱۳۹۴
اولین همکاری این دو در نمایش «پپرونی برای دیکتاتور» به کارگردانی خسرو احمدی شکل گرفت. این نمایش اولینبار سال ۱۳۹۴ روی صحنه رفت. در آن زمان پژمان جمشیدی تازه به واسطه بازی در سریال «پژمان» به کارگردانی سروش صحت به شهرت رسیده بود و کمکم قدم به عرصه بازی در فیلمهای سینمایی هم گذاشته بود.
جمشیدی بعد از حضور در چند نمایش، با «پپرونی برای دیکتاتور» بیشتر از قبل توانست خودش را در این عرصه ثابت کند. محسن کیایی هم درحالی در این نمایش حضور پیدا کرد که پیش از آن به واسطه بازی در فیلمهایی مثل «بعدظهر سگی سگی»، «ضد گلوله»، «عصر یخبندان» و سریال «پردهنشین» به مخاطبان معرفی شده و محبوبیت به دست آورده بود. این نمایش با استقبال زیادی روبهرو شد و دو سال بعد مجددا روی صحنه رفت و باز هم جزو آثار پرفروش تئاتر در دوره خودش شد.
لونه زنبور به کارگردانی برزو نیکنژاد در سال ۱۳۹۶
سال ۱۳۹۶ برزو نیک نژاد فیلم کمدی «لونه زنبور» را ساخت. او مبنای اصلی فیلمش را زوج صابر و مرتضی با بازی جمشیدی و کیایی قرار داد. دو پسرخاله که به خاطر دزدی یک جعبهی ارزشمند توسط پدر صابر به دردسر می افتند.
آنها جعبه ای را که پدر صابر دزدیده بود، جایی چال می کردند و بعد از چند روز که بر می گشتند، می دیدند در زمین محل اختفای جعبه یک کلانتری ساخته شده و حالا باید آن را از داخل کلانتری بکشند بیرون.
«لونه زنبور» سوژه چندان جدیدی نداشت و بخش مهمی از موفقیت آن روی جذابیت زوج پژمان و محسن بنا شده بود. تلاش های آنها برای ورود به کلانتری و فرارشان از دست صاحبان جعبه، اتفاق های بامزهای را رقم زده بود.
این فیلم نوروز سال ۱۳۹۷ روی پرده رفت و پای ۹۳۰ هزار مخاطب را به سینماها باز کرد. حدود ۹ میلیارد فروش برای این فیلم به ثبت رسید و نهمین فیلم جدول فروش آن سال بود؛ سالی که «هزارپا»، «تگزاس»، «لاتاری» و … جایگاه پرفروشترین ها را به خود اختصاص داده بودند.
فیلم های مشترک پژمان جمشیدی و محسن کیایی
دینامیت به کارگردانی مسعود اطیابی در سال ۱۳۹۷
در «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی، سومین همکاری مشترک این دو کنار هم رقم خورد. «دینامیت» درباره دو طلبه جوان است که دنبال خانه می گردند و نهایتا در یکی از آپارتمان های شمال شهر ساکن میشوند. همسایه های آنها دخترهایی هستند که مدام مهمانی می گیرند و مرد جوانی است که در خانه خودش مشروب درست می کند و ساقی مواد است.
مواجهه این دو طلبه با ساکنین این آپارتمان موقعیت های کمدی فیلم را پیش میبرد. اینبار پژمان جمشیدی و احمد مهرانفر زوج کمدی اصلی بودند و محسن کیایی به عنوان یک بازیگر مکمل در کنار آنها قرار میگرفت.
تضاد میان افکار و رفتار اغراق شده این زوج مذهبی با بی خیالی و حال خوش مرد ساقی همسایه، موقعیت های جذابی را ایجاد می کرد. «دینامیت» ده ماه روی پرده بود و توانست با ۵۸ میلیارد تومان فروش، رکورد فروش در سینمای ایران را بشکند.
«دینامیت» در حالی این میزان فروش کرد که مخاطبان مدتها به خاطر شروع کرونا در قرنطینه بودند و این فیلم بالاخره توانست پای آنها را به سینماها باز کند.
هتل به کارگردانی مسعود اطیابی در سال ۱۴۰۲
یکی از موفقترین همکاری های مشترک پژمان جمشیدی و محسن کیایی را در فیلم «هتل» به کارگردانی مسعود اطیابی شاهد بودیم؛ فیلمی که هم در اکران موفق ظاهر شد و هم این روزها در اکران آنلاین با استقبال زیادی روبهرو شده.
«هتل» علاوه بر داشتن ایده جذاب، ساختار موفق و فیلمنامه ای متشکل از روابط علی و معلولی قابل قبول، به خاطر بازی بازیگرانش بخصوص زوج پژمان و محسن به اثری خوشساخت بدل شد.
آنها در این فیلم نقش رئیس و مرئوسی داشتند که درست در جایی که نمی توانند فکرش را بکنند رودروی هم قرار می گرفتند. هر دو مجبور می شدند برای حفظ آبروی خود، اشتباهات دیگری را گردن بگیرند.
آنها مدام در موقعیت های عجیبی قرار میگرفتند و رفتارهایشان در ارتباط با یکدیگر موقعیت های جذابی را رقم می زد. هم پژمان و هم محسن در «هتل» متفاوت تر از همیشه ظاهر شدند و به خوبی یکدیگر را تکمیل می کردند. این فیلم با فروش ۲۸۰ میلیارد تومانی، دومین فیلم پرفروش سال ۱۴۰۲ بعد از «فسیل» نام گرفت.
فیلم نیوز