ثریا قاسمی: سینمای ایران از مشکلات زیربنایی عدیده‌ای رنج می برد

ثریا قاسمی: سینمای ایران از مشکلات زیربنایی عدیده‌ای رنج می بردسینمای ایران و جهان

اگر بخواهم در این زمینه بحث کنم حرف های ناگفته زیادی در دل دارم اما ترجیح می دهم که آن را رسانه ای نکنم بازیگر فیلم سینمایی «دختر شرینی فروش» افزود: اصولاً سینمای ایران تولیدی ندارد که ما قدیمی های سینما بخواهیم در آن فعالیتی داشته باشیم.سالانه چند فیلم محدود در سینمای ما تولید می […]

اگر بخواهم در این زمینه بحث کنم حرف های ناگفته زیادی در دل دارم اما ترجیح می دهم که آن را رسانه ای نکنم

بازیگر فیلم سینمایی «دختر شرینی فروش» افزود: اصولاً سینمای ایران تولیدی ندارد که ما قدیمی های سینما بخواهیم در آن
فعالیتی داشته باشیم.
سالانه چند فیلم محدود در سینمای ما تولید می شود که اغلب فیلمسازان دوست دارند به جای بهره گیری از
بازیگران با تجربه از جوانان و افرادی که تازه وارد جرگه بازیگری شده اند استفاده کنند.

ثریا قاسمی ادامه داد: شاید به همین دلیل است که فیلمنامه هایی که اغلب فیلمنامه نویسان سینما می نویسند خالی
از حضور شخصیت های سن و سال دار است و اغلب جوانان در فیلم ها به عنوان شخصیت های اصلی
حضور دارند.
این در حالی است که ما در زندگی واقعی و جامعه مان با حضور گسترده افراد میانسال و حتی پیر
مواجه هستیم و این نوع دیدگاهی که در سینمای ما باب شده است اصلاً صحیح نیست.

ثریا قاسمی سپس با تأکید بر اینکه بخش دیگری از فیلمنامه های سینمایی به شدت بی محتوا هستند اظهار داشت:
فیلمنامه های سردستی و بی محتوا و به شدت نازلی که این روزها توسط فیلمنامه نویسان نوشته می شود و
به عنوان یک خوراک فرهنگی به خورد مخاطبان بخت برگشته سینمای کشور داده می شود تمامی میل، رغبت و اشتیاق
کهنه کارهای سینما را از بین می برد و باعث می شود حتی پیشنهاد دستمزدهای آنچنانی نیز آن ها را
ترغیب به حضور در آن اثر نکند.

بازیگر فیلم سینمایی «شام آخر» خاطرنشان کرد: سینمای امروز ایران جای افرادی شده که هیچ علمی از آن ندارند پس
بگذارید تا وقتی آن ها هستند راحت کارشان را انجام بدهند، من شخصاً ترجیح می دهم به دلایل مختلف بیشتر
در سریال ها و فیلم های تلویزیونی حضور داشته باشم که حداقل بتواند طیف عظیمی از مخاطبان را به سوی
خود جذب کند.

این بازیگر پیشکسوت سینمای ایران تأکید کرد: هرچند که بسیاری از آثار تلویزیونی هم به دلایل مختلف از ضعف های
آشکار و نهان زیادی رنج می برند اما به دلیل اینکه پتانسیل زیادی برای جذب مخاطب دارند می توانند بازیگر
را مایل به حضور در آن اثر کنند.

ثریا قاسمی در بخش دیگری از این گفتگو در مورد جدیدترین فعالیت هایش گفت: این روزها فیلم سینمایی «پدر آن
دیگری» به کارگردانی یدالله صمدی را آماده اکران دارم و مطمئن هستم که این فیلم با استقبال خوبی از سوی
مخاطبان روبرو خواهد شد.
فیلمنامه این اثر بسیار جذاب و پر کشش است و علاوه بر این آقای صمدی فردی کارکشته و با تجربه
است و می داند که چطور اثرش را باب میل مخاطبان بسازد.

وی ادامه داد: همچنین بازی در ملودرام خانوادگی اجتماعی «پشت بام تهران» به کارگردانی بهرنگ توفیقی از دیگر کارهایی است
که این روزها مشغول انجام آن هستم و امیدوارم که این سریال بتواند با استقبال خوب مخاطبان مواجه شود؛ چرا
که من همیشه برای مردم کار کرده ام و اینکه آن ها فیلم و یا سریالی که من در آن
نقش آفرینی کرده ام را بپسندند همیشه برایم مهم بوده است.

بازیگر فیلم سینمایی «مارال» افزود: این سریال به تاثیرات مثبت و منفی فضای خانواده بر فرزندان می‌ پردازد اما متأسفانه
مانند اغلب مواقع نقش من همان پیرزنی است که دل سوز همه است و می خواهد زندگی آرامی داشته باشد!

ثریا قاسمی در خاتمه این گفتگو در پاسخ به این سوأل که چرا از بازی در چنین نقش هایی راضی
نیست گفت: اگر من بخواهم در این زمینه بحث کنم حرف های ناگفته زیادی در دل دارم اما ترجیح می
دهم که آن را رسانه ای نکنم؛ در هر صورت من پیش از این ثابت کرده ام که قابلیت بازی
در نقش های مختلفی را دارم اما نمی دانم چرا فیلمنامه نویسان افراد سالمند را در آثارشان اینطور گوشه نشین
و خموده و بدون حرکت نشان می دهند؟

سینماپرس

تاریخ بروزرسانی : 2015-10-02 / گردآوری :
/
برچسب ها:
اخبار مرتبط :
هم سامدکتر تاجبخشدکتر بتول طاهریویدئو