اد هریس بازیگر مشهور سینمای آمریکا که هم اکنون سریال وست ورلد را دارد پیشنهاد کارگردان مشهور هالیوود برای بازی در یک فیلم را نپذیرفت و این باعث شد که پشیمان شود.
اد هریس بازیگر مشهور سینمای هالیوود که این روزها در سریال ” وست ورلد ” می درخشد از پشیمانی خودش از یک تصمیم می گوید که در ادامه درباره آن خواهید خواند.
اد هریس بازیگر مشهور سینمای هالیوود
اد هریس با بسیاری از کارگردانان بزرگ سینمای جهان همکاری کرده اما فرصت همکاری با یکی از بزرگترین آنها را به راحتی از دست داده است.
ستاره آمریکایی سینما که اکنون با حضور در نقش ویلیام یا همان «مرد سیاهپوش» در سریال «وست ورلد» توجه بسیاری را به خود جلب کرده است،
در گفتگویی تازه اعلام کرد که پیشنهاد استنلی کوبریک برای بازی در فیلم «غلاف تمام فلزی» را رد کرده است.
هریس اگر پیشنهاد کوبریک را میپذیرفت، باید در نقش مشهور سرجنت هارتمن بازی میکرد.
در فیلم «غلاف تمام فلزی» آر.لی ارمی این نقش را بازی کرد که به یکی از نمادینترین نقشهای فیلم تبدیل شد.
هریس در این باره گفت:
«استنلی کوبریک به من تلفن زد و خواست که در فیلم «غلاف تمام فلزی» این نقش را بازی کنم و من گفتم نه.»
او در ادامه با بازی ارمی در این فیلم اشاره کرد و گفت:
«ارمی خیلی بهتر از آنچه من احتمالا میتوانستم بازی کنم در این نقش ظاهر شد.
اما نپذیرفتن نقش باعث شد این سوال را همیشه از خودم بپرسم:
«پیش خودت چه فکری کردی؟». تصمیم احمقانهای بود.»
بازیگری که بازی در فیلمهای «گلنگری گلن راس»، «آپولو ۱۳» و «نمایش ترومن» را در کارنامه دارد در ادامه گفت:
«من در جوانی موهای سرم را از دست داده بودم و میدانستم بدون مو در هیچ فیلمی نقش اول را به من نمیدهند.
بنابراین سعی کردم که در هر فیلم جذابترین نقشی را که میتوانم به دست آورم.»
او در این مصاحبه درباره سریال «وستورلد» هم صحبت کرد
اما حاضر نشد اعلام کند که در فصل سوم هم بازی خواهد کرد یا نه.
درباره فیلم غلاف تمام فلزی بیشتر بدانید
استنلی کوبریک نیز با ورود به دههی هشتاد تصمیم گرفت که وارد ژانر جنگ بشود
و قدرت کارگردانی خود را که پیش از این در فیلمهای متفاوتی اثبات کرده بود در این ژانر نیز نمایش بدهد.
بنابراین با کمک هسفورد داستانی را بر اساس رمان گسترش داد که در آن بتواند تاثیراتی که
جنگ در بیست سال بر روی چندین نسل جوانان آمریکایی گذاشت را نمایش بدهد.
در فیلم، ما با یک سرباز جوان در پایگاه تمرینات نظامی آشنا میشویم که گروهانش در آنجا توسط یک فرمانده نظامی مورد شکنجه قرار میگیرد تا همگی آنان بتوانند “بهترین سرباز” برای ارتش آمریکا شوند و سپس ما همین سرباز را در خط مقدم در مقابل سربازان ویتنامی دنبال میکنیم.
از نظر فنی نیز فیلم در یک جایگاه بسیار بالاتر از حد عادی قرار دارد.
وسواس بیش از حد کوبریک برای توجه به جزئیات کوچک صحنه باعث شده است که صحنههای نبرد در بخش دوم فیلم با وجود آنکه بنظر ساده و بدون تجملات هستند بسیار تاثیرگذار باشند و در تمامی آنها جزئیات زیادی در هر بار دیدن فیلم کشف شود.
جلوههای ویژهای فیلم غلاف تمام فلزی
استفاده درست کوبریک از قدرت جلوههای ویژهای که دهه هشتاد برایش به ارمغان آورده بود باعث میشود
که فیلم حتی پس از گذشت سالها جلوههای ویژه قدیمی یا غیرقابلباور نداشته باشد.
اما اگر قرار باشد به یک نقطه فنی در این فیلم بعنوان مهمترین نکته اشاره شود، باید نورپردازی فیلم در صدر جدول قرار بگیرد.
نورپردازی غلاف تمام فلزی به راحتی بیش از هشتاد درصد فضاسازی فیلم را برعهده دارد.
استفاده کوبریک از نورهای سرد برای نشان دادن خشونت بیمغز و استفاده از نورهای گرم برای نشان دادن انسانیت از دست رفته سربازان یک روند کاملاً دقیق برای شخصیتهای فیلم در بخش دوم فراهم میکند.
در انتها باید گفت که غلاف تمام فلزی به راحتی میتوانست یک فیلم سادهی دیگر درباره جنگ ویتنام باشد،
اما قدرت آر. لی ارمی در نمایش شخصیتی که در باقی فیلمها معمولاً به کنار رانده میشد،
نورپردازی کوبریک که در طول بخش دوم شخصیتها را به خوبی نمایش میدهد و جلوههای ویژهای که خونین بودن و وحشت جنگ ویتنام را به بهترین نحو برای مخاطب ارمغان میآورند باعث میشود که نام این فیلم برای همیشه در بین بهترینهای جنگ ویتنام حک شود.
خبرآنلاین – فیلمجی