سفارش آیت الله بهجت درباره زیارت عاشورا

سفارش آیت الله بهجت درباره زیارت عاشورا دین و اندیشه

در این مطلب به موضوع سفارش بهجت برای زیارت عاشورا پرداخته ایم.

آیت الله بهجت از عرفای نامدار و از مراجع تقلید بوده اند و در سال ۸۸ فوت شدند. ایشان درباره ادعیه و زیارت های امامان سفارش های زیادی داشته اند.یکی از سفارشهای ایشان مداومت بر خواندن زیارت عاشورا می باشد که آثار بسیار زیادی در زندگی دنیایی و اخروی فرد دارد در ادامه همراه با Niksalehi شوید تا درباره سفارش بهجت برای زیارت عاشورا پرداخته ایم.

سفارش بهجت برای زیارت عاشورا

آیت الله بهجت در پاسخ به سوالی ضمن تصریح به جایگاه زیارت عاشورا به حکایتی از حالت کشفی که برای
یکی از بزرگان در اثر زیارت عاشورا ایجاد شده است اشاره کرده اند.
توصیه آیت الله بهجت به زیارت عاشورا از آیت الله بهجت پرسیدند: داستان ها و قضایایى از کسانى که پیوسته
زیارت عاشورا مى خواندند و به این صورت، متوسل مى شدند، گردآورى و چاپ شده است.

نظر حضرت عالى در این باره چیست؟ ایشان پاسخ داده اند که: متن زیارت عاشورا، بر عظمت آن گواه است؛
خصوصا با ملاحظه آنچه در سند زیارت رسیده است که حضرت صادق (علیه السلام) به صفوان مى فرماید: این زیارت
و دعا را بخوان و بر آن مواظبت کن.

سفارش بهجت برای زیارت عاشورا

آیت الله بهجت

آثار خواندن زیارت عاشورا بر انسان

به درستى که من چند چیز را بر خواننده آن تضمین مى کنم:

۱٫
زیارتش قبول شود.

۲٫
سعى و کوشش وى مشکور باشد

۳٫
حاجات او هرچه باشد، برآورده شود و ناامید از درگاه خدا برنگردد.
اى صفوان! این زیارت را با این ضمان، از پدرم یافتم و پدرم از پدرش…
تا امیرالمؤمنین (علیه السلام) و حضرت امیر نیز از رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم) و رسول
خدا (صلى الله علیه و آله و سلم) از جبرئیل و او هم از خداى متعال نقل می کند و
هرکدام این زیارت را با این ضمان، تضمین کرده اند و خداوند به ذات اقدس خود قسم یاد نموده که:
هرکس این زیارت و دعا را بخواند، دعا و زیارت وى را بپذیرم و خواسته اش هر چه باشد، برآورده
سازم.

و از سند او استفاده مى شود که زیارت عاشورا از احادیث قدسى است و همین مطالب، سبب شده است
که علماى بزرگ ما و استادان ما – با آن همه مشغولیت هاى علمى و مراجعاتى که داشتند – به
خواندن آن مقید بودند تا جایى که استاد ما، مرحوم حاج شیخ محمد حسین اصفهانى، از خداوند خواسته بودند که
در آخر عمرشان، زیارت عاشورا را بخوانند و سپس قبض ‍ روح شوند و دعایشان هم مستجاب شد و پس
از پایان این زیارت، درگذشتند.

تقید شیخ صدرا بادکوبه ای به زیارت عاشورا

شیخ صدرا بادکوبه اى با تبحرش در علوم عقلى و نقلى، آنچنان
مقید به زیارت عاشورا بود که به هیچ عنوان، آن را ترک نکرد و کسى باورش ‍ نمى آمد که
ایشان، این چنین پاى بند به عبادات و زیارت عاشورا باشد.

یکى از بزرگان هم نقل مى کردند روزى به قبرستان وادى السلام رفتم، در مقام حضرت مهدى (عجل الله تعالى
فرجه الشریف) دیدم پیرمردى نورانى، مشغول زیارت عاشورا است و از حالات او معلوم شد که زائر است.
نزدیک او رفتم ؛ حالت کشف براى من نمودار شد و حرم امام حسین (علیه السلام) و زائران آن حضرت
را که مشغول رفت و آمد و زیارت بودند، مشاهده کردم! (شرح زیارت عاشوراء و داستان هاى شگفت آن: ۳۳-۳۶).
سبب آستان بوسی اهل بیت (ع) از سوی شیخ انصاری مسلمانان در شان اهل بیت (علیه السلام) در غایت اختلاف
اند، چنان که در مورد قرآن نیز چنین هستند.

برخى آن قدر ضعیف هستند که در بوسیدن ضریح آن ها شک و اعتراض دارند.

آقایى ظاهرا به مرحوم شیخ انصارى که حرم یا ضریح را بوسید، اعتراض ‍ کرد که آقا شما هم؟! برعکس
مرحوم دربندى به ایشان گفت: آقا کار شما براى مردم حجت است، وقتى به حرم مى روى، ضریح حرم حضرت
ابوالفضل (علیه السلام) را ببوس.

شیخ در جواب فرمود: عتبه درب را مى بوسم که گرد و خاک پاى زوار است! در یکى از زیارت
حضرت سید الشهداء (علیه السلام) آمده است: ثم قبل الضریح من اءربع جوانبه.
بحار الانوار ۹۸: ۳۳۶؛ اقبال الاعمال: ۷۱۲٫

سفارش بهجت برای زیارت عاشورا

آیت الله بهجت

بد نیست درباره سفارش بهجت برای زیارت عاشورا بیشتر بدانید

نجات شیعیان سامرا از طاعون با خواندن زیارت عاشورا

خدا اعجاز انبیا، اوصیا، اولیا و علما را هم اگر مصلحت بداند، ظاهر می‌کند؛ کما اینکه در سامره کرد. کأنه همه در معرض طاعون بودند و همه‌گیر شده بود. آقا سید محمد فشارکی رضوان‌الله علیه با آن کراماتش و مقامات علمیه و عملیه، گفت: «من بر همه شیعه حکم می‌کنم که سه روز روزه بگیرند ـ البته روزه مظنونم است و یقینی نیست ـ و در این سه روز، زیارت عاشورا را بخوانند؛ خداوند به واسطه این کارشان، این بلا را از شیعه رفع می‌کند.»

اهل سامرا دیدند فوج فوج از غیر شیعه وفات می‌کنند، ولی یک نفر از شیعه وفات نمی‌کند. البته یک نفر در تمام جمعیت شیعه وفات کرد، ولی نه به طاعون. یک پاره‌دوزی به یک مرض دیگری وفات کرد والا احدی به طاعون وفات نکرد و این‌ها تعجب کردند که این چه بلایی است که مخصوص غیر شیعه است و فوج فوج از غیر شیعه، به طاعون وفات می‌کنند.

لذا آن‌ها می‌آمدند در صحن عسکریین علیهم السلام و می‌گفتند: «یَا عَلِیٌ الهَادِی، نُسَلِّمُ عَلَیْکَ، مِثْلْ مَا یُسَلِّمُ الشِیعَه»؛ هر طوری که شیعه سلام می‌کنند، ما هم به همان نیت و همان طور سلام می‌کنیم، درباره ما هم شفاعت بکن، کما اینکه شیعه را می‌بینیم که با طاعون کشته نمی‌شوند. کأنه در طاعون نوشته شده بود: «برای غیر شیعه». این هم از اعجاز است.

ملاحظه می‌کنید؟ با اینکه حقانیت روشن بود، ولی ایمان نمی‌آوردند و ریشه مطلب را که زیارت عاشورا بود، دنبال نمی‌کردند.

منبع: آی

نه حقیقت امام حسین علیه السلام در کلام آیت الله بهجت – رحمتى-تسنیم نیوز

تست شنوایی : مقابل چه عددی صدا را میشنوید؟
ترفندهای فوق العاده برای تزئین سبزیجات
تاریخ بروزرسانی : 2021-08-14 / گردآوری :
/
برچسب ها:
اخبار مرتبط :