|
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
اوقات شرعی |
|
اذان ظهر : 11:50
اذان مغرب : 17:15
اذان صبح فردا : 5:17
طلوع آفتاب فردا : 6:44
|
 |
|
|
نرخ ارز |
|
يورو اروپا :
1290 تومان
دلار آمريکا:
1025 تومان
پوند انگليس:
1560 تومان
يکصد ين ژاپن:
1050 تومان
ريال عربستان:
275 تومان
درهم امارات:
282 تومان |
|
 |
|
|
نرخ سکه و طلا |
|
يک بهار آزادی: 227000 تومان
نيم بهار آزادی:
97000 تومان
ربع بهار آزادی:
50000 تومان
طرح جديد:
189000 تومان |
|
 |
|
|
دمای هوا |
|
آبادان -- آسمان صاف، 12°
ارومیه --صاف، -1°
اهواز -- آسمان صاف، 12°
بندرعباس -- آسمان صاف، 12°
تبریز -- نیمه ابری، 0°
تهران -- آسمان صاف، 7°
شیراز -- نیمه ابری، 10°
اسامی کامل شهر ها ..
|
 |
|
|
قیمت روز خودرو |
|
پژو 405 بنزین سوز : 13,900,000
زانتیا :30,400,000
ماکسیما اتوماتیک :39,850,000
پراید بنزین سوز :8,150,000
پژو 206 اس دی : 18,900,000
پژو 206 تیپ 2 : 14,700,000
سمند معمولی : 14,000,000
ریو : 13,800,000
لیست کامل قیمت ها در ادامه
|
 |
|
|
قیمت سیم کارت |
|
|
 |
|
|
|
|
|
عکس های تصادفی |
|
 امتیاز : 0 :: بازدید : 11 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
در خصوص ماهی و مرغ آب پز
[ August 26, 2008 03:16 PM ] |
تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می دهد كه استفاده از رژیم غذایی مدیترانه ای موجب كاهش بیماری های قلبی و جلوگیری از حمله و سكته قلبی می شود.
به نقل از پایگاه خبری اینترنتی دانشگاه سیدنی مطالعات گسترده دانشمندان استرالیایی نشان می دهد كه غذاهای سنتی مدیترانه ای از بیماری های قلبی از جمله حمله قلبی و سكته جلوگیری می كند.
بر طبق این گزارش این مطالعه ۱۰ ساله كه روی بیش از ۴۰ هزار از ساكنین ملبورن صورت گرفته و نتایج آن در آخرین شماره مجله تغذیه كلینیكی به چاپ رسیده است نشان می دهد خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی در افرادی كه از غذاهای مدیترانه ای استفاده می كنند ۳۰ درصد كمتر از افرادی است كه از این غذاها استفاده نمی كنند.
این گزارش حاكیست رژیم غذایی مدیترانه ای شامل غذاهای گیاهی، ماهی و استفاده كم از محصولات حیوانی است و غذاهای این رژیم ، شامل سیر، روغن زیتون، گوجه فرنگی ، سبزی های سالادی ، زیتون ، پیاز ، هندوانه ، ماهی و مرغ آب پز می باشد.
بنابراین گزارش دانشمندان عقیده دارند رژیم غذایی مدیترانه ای منبع غنی از آنتی اكسیدان ها، چربی های غنی شده ، امگا ۳ و فیبر و اسیدهای چرب هستند و تنها نسبت كمی از چربی های غنی شده در این رژیم غذایی وجود دارد.
در این گزارش آمده است كه آنتی اكسیدان ها به كاهش زیانهای ناشی از رادیكالهای آزاد در بدن انسان كمك می كند و این امر باعث كاهش كلسترول می شود.
همچنین اسیدهای چرب امگا ۳ باعث منظم شدن ریتم ضربان قلب و جلوگیری از حملات قلبی می شوند . فیبر موجود در این رژیم غذایی نیز به كاهش كلسترول و فشار خون و خطرات ناشی از گرفتگی رگ ها كمك می كند.
گفتنی است این مطالعه بر روی زنان و مردان ۴۰ تا ۶۹ ساله به صورت داوطلبانه صورت گرفته و ۲۵ درصد از این افراد كه مورد مطالعه قرار گرفته اند مهاجرین كشورهای ایتالیا و یونان بوده اند كه از تغذیه با استفاه از غذاهای مدیترانه ای ، سبزیجات و میوه های تازه استفاده كرده اند.
باشگاه خبرنگاران جوان
|
|
|
|
|
|
ادامه ... |
|
|
|
ادامه ... |
|
|
|
ادامه ... |
|
|
|
ادامه ... |
|
|