مارس 2017 - تغذیه

آیا از مصارف مختلف پوست میوه اطلاعی دارید؟!

آیا از مصارف مختلف پوست میوه اطلاعی دارید و میدانید در چه زمینه هایی کاربرد دارد همانطور که خوردن میوه و سبزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است استفاده از پوست و مخلفات آن ها نیز حائز اهمیت است می خواهیم به کاربردهای مختلف زائدات میوه و سبزی اشاره کنیم می توانید از آن ها در تهیه سوپ ،درست کردن گلبرگ‌های زینتی و معطر،لایه‌بردار و مرطوب‌کننده پوست، سفیدکننده دندان،کود برای گیاهان و تمیزکردن فلزات استفاده کنید .

با خواص کدو برای سلامتی بدن آشنا شوید!

کدو فقط یک بخش اساسی برای دکور تعطیلات نیست. مطمئنا هیچ هالووینی بدون کدو تنبل کامل نیست، و شما هرگز نمی‌توانید میز شکرگزاری را بدون یک ظرف قیفی شکل پر شده با کدو بچینید، اما نکته جالب در مورد کدو آن است که در واقع کاملا خوراکی است و حاوی مقدار زیادی مواد مغذی می‌باشد.

هویج یک منبع غنی فیبر خوراکی و سرشار از مواد معدنی!

از مزایای استفاده از هویج در برنامه غذایی تان چه میزان اطلاع دارید این ماده غذایی می تواند بدنتان را در برابر امراض سرطانی مقاوم کند و مانع تشکیل سلولهای سرطانی در بدنتان شود در این بخش دستور تهیه برخی غذاهی خوشمزه با استفاده از هویج را آورده ایم اگر می خواهید از مزایای مفید هویج بهره مند شوید این خوراکی های لذیذ را در منزل تهیه کنید .

مصرف مواد غذایی سالم برای صبحانه!

صبحانه بهترین وعده غذایی برای سلامتی تان به شمار می رود اگر می خواهید سلامتی تان را تنظیم کنید پیشنهاد می کنیم از مواد غذایی سالم برای وعده صبحانهه استفاده کنید زمان خوردن صبحانه نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است .

به میهمانان نوروزی خود سوسیس و کالباس ندهید!

در این روزها که همه به میهمانی های نوروزی می روند بهتر است بیشتر به سلامتی شان اهمیت دهند و از مصرف موادغذایی فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس پرهیز کنند افزودنی های غیرمجاز و موادنگهدارنده در این دسته های غذایی بسیار فراوان است و می تواند سلامتی میهمانان نوروزی را در معرض خطر قرار دهد .

خواص سیر ، یک پزشک طبیعی در منزل!

مالیدن به پوست سر و خوردن سیر تازه ، موی تازه می رویاند و منگنز موجود در آن موجب می شود موهای سفید شده بریزند و موی سیاه به جای آن ها بروید.

میوه های پرقند و کم قند و بی قند را بشناسید!

خوردن میوه به علت وجود فیبر، آنتی اکسیدان و دیگر خواص طبیعی آن همواره برای بدن شما مفید می باشد. اما اگر شما همانند عموم مردم فکر می کنید که خوردن میوه باعث کاهش وزن می شود، سخت در اشتباه هستید.

از عوارض و زیان های مصرف شکر مطلع شوید!

از عوارض و زیان های مصرف شکر برای بدن چه میزان اطلاع دارید افرادی که علاقه مند به مصرف شیرینی جات و خوردنی های شیرین دارند در معرض چه مشکلاتی قرار دارند بد نیست از عوارض جانبی مصرف شکر برای بدنتان بیشتر بدانید و از زیاده روی در خوردن شیرینی جات پرهیز کنید راهنمایی های پزشکی مهم در این زمینه را در این بخش در اختیارتان قرار خواهیم داد با ما همراه باشید .

آناناس یکی از میوه های پر از خاصیت!

آناناس یکی از میوه هایی است که زادگاه آن را می توان برزیل دانست.این میوه از نظر قیمت ممکن است از سایر میوه ها بالاتر باشد.یکی از آنزیم های مورد نیاز بدن بروملین نام دارد،این آنزیم می تواند از طریق خوردن آناناس برای بدن تامین شود.

خاصیت کرفس و مواد مغذی موجود در آن را بشناسید!

کرفس یکی از سبزیجاتی است که هر بخش از آن،از دانه ها گرفته تا برگ ها به روش های مختلف قابل استفاده و مصرف می باشد.بسیاری از مواد مغذی موجود در کرفس به محافظت از سلامت چشم ها در برابر انحطاط ماکولا کمک می کنند.

پوست پیاز چه خاصیت هایی دارد؟!

در تیره نرگسیان گیاهی به نام پیاز وجود دارد که نام علمی اش Allium Cepa میباشد.این گیاه در زیر تیره پیازیان از سرده سیر میباشد و باید بگوییم که کشور ایران و کشور افغانستان ۲ خاستگاه پیاز ذکر شده اند.کشت پیاز در کشور مصر در ۳ هزار سال پیش از میلاد مسیح صورت میگرفته است و پیاز گیاهی تاریخی به حساب می آید.

اختلالات گوارشی را با غذای سالم درمان کنید!

اختلالات گوارشی از جمله مشکلاتی است که برای هر فردی ممکن است رخ دهد. این اختلالات به دلایل مختلف رخ می دهند که از جمله می توان به مصرف غذا های با طبع سرد و … اشاره کرد. روش های مختلفی برای درمان اختلالات گوارشی وجود دارد که از جمله آنها می توان به تغذیه مناسب اشاره کرد.

منابع ارزان قیمت و مفید پروتئین را بشناسید!

اگر به دنبال منابع پروتئین میگردید پیشنهاد می کنیم با منابع تغذیه ای مفید در این زمینه آشنا شوید این موادغذایی سرشار از پروتئین هستند و در عین حال ارزان و مقرون به صرفه نیز می باشند اگر می خواهید به عضله سازی در بدنتان بپردازید پیشنهاد می کنیم از این منابع غذایی بیشتر استفاده کنید .

با لیمو به جنگ سرماخوردگی بروید!

لیمو یک میوه ای است که باید آن را در برنامه ی غذایی روزانه خود، بگنجانید. این میوه که سرشار از ویتامین C است، به تنهایی می تواند حدود ۶۴ درصد از نیاز بدنتان به این ویتامین را تامین کند. لیمو خاصیت های زیادی دارد و شاید می توان آنرا معجزه ای در درمان بیماری ها دانست.

مصرف آجیل و بررسی ویژگی های تغذیه ای انواع آن!

می خواهیم به بررسی ویژگی های تغذیه ای انواع آجیل بپردازیم این روزها مصرف این دانه های روغنی زیاد می شود در میهمانی ها و دورهمی های مختلف در تعطیلات نوروز از این تنقلات استفاده می شود می خواهیم به املاح و موادمعدنی موجود در انواع آجیل اشاره کنیم با ما همراه باشید .

جلوگیری از چاقی در عید با راهکارهای تغذیه ای مناسب!

اگر می خواهید در ایام نوروز دچار اضافه وزن نشوید بهتر است با راهکارهای تغذیه ای مناسب در این زمینه آشنا شوید کنترل تغذیه و افزایش تحرک در این زمینه نقشش مهمی ایفا خواهد کرد برخی توصیه ها و هشدارهای تغذیه ای موثر در این زمینه را در ادامه این بخش در اختیارتان قرار خواهیم داد .با ما همراه باشید .

لیمو ترش و یک دنیا خاصیت!

لیمو ترش یکی از محبوب ترین چاشنی ها و طعم دهنده هاست که با ایجاد طعم ترش در خوراک ها طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده! اما تنها خاصیت لیمو ترشش طعم آن نیست! این میوه از خواص متعدد بسیاری برخوردار است که باعث متمایز شدن آن از سایر مرکبات می شود.

سمنو یک ماده غذایی مفید برای لاغری!

این خوراک خوشمزه را می توان به عنوان یک میان وعده مقوی و یا همراه با صبحانه میل نمود.اگر شما هم دوست دارید طرز تهیه این خوراک خوشمزه را یاد بگیرید و با خواص آن آشنا شوید با ما همراه باشید.

خوردن میوه قبل از خواب و تاثیرات آن!

میوه ها یکی از بهترین و سالم ترین خوراکی ها هستند که هر کدام خواص مخصوص به خود را دارد.برای اینکه از خواص مختلف میوه ها بهره مند شویم باید از تمام آن ها استفاده نماییم.بهتر است میوه‌ها را بصورت میان ‌وعده و سه‌ ساعت بعد از صرف وعده ‌اصلی غذا مصرف نماییم.

درمان بیماری دیابت با این نوشیدنی شگفت آور!

بیماری قند یا دیابت در سوخت و ساز بدن اختلالی را بوجود می آورد که این اختلال سبب شده تا بدن نتواند هورمون انسولین را تولید نماید و برای فرد دیابتی مشکلات متعددی بوجود بیاید.تعداد افراد دیابت در سراسر جهان بسیار زیاد است اما خوشبختانه روش هایی برای بهبود آن وجود دارند که اگر آن ها را به کار بگیریم قطعاً نتیجه را مشاهده مینماییم.

گوجه سبز میوه ای برای نابودی سلول های سرطانی!

فواید گوجه سبز فواید چغاله بادام خواص گوجه سبز تاثیر گوجه سبز بر سرطان گوجه سبز و چغاله بادام یکی از لذیذترین میوه های فصل بهار هستند که طرفدارانن بسیاری دارند.اکثر افراد این دو میوه ی لذیذ بهاری را هیچ گاه از دست نمی دهند.متخصصان طب سنتی اعلام کردند،مصرف گوجه سبز تاثیر چشمگیری در نابودی سلول‌های سرطانی دارد.

لوبیا قرمز و پنج خاصیت فوق العاده آن!

حبوبات از جمله مقوی ترین مواد خوراکی هستند که از میزان بالایی پروتئین برخوردار هستند. مصرف درست حبوبات می تواند فواید بسیاری را برای بدن در پی داشته باشد. یکی از انواع دانه های خوراکی که از میزان بالایی مواد مغذی برخوردار است لوبیا قرمز است. 

خوردن خیار و مزیت های درمانی آن!

از مزایای مصرف خیار چه میدانید این میوه خوشمزه که در کنار انواع غذاها می توانید میل کنید می تواند برای درمان انواع عارضه ها در بدن به شما کمک کند ویتامینK و کالری پایین این میوه خیال شما را برای وزنتان راحت میکند و بدون دغدغه به راحتی می توانید خیار میل کنید بد نیست با کالری ، ارزش تغذیه ای و درمانی خیار در ادامه این بخش آشنا شوید با ما همراه باشید .

مصرف کرفس و فایده های بی نظیر آن!

کرفس را می توان از جمله مفید ترین گیاهانی بر شمرد که مصرف آن برای بدن بسیار مفید است و همچنین مصرف آن به علت اینکه تمام قسمت های آن قابل مصرف است بسیار به صرفه است. مصرف کرفس می تواند سبب پیشگیری از برخی بیماری ها و حفظ سلامت بدن شود.

میوه هایی که نباید با همدیگر خورده شوند!

همه ی افراد از خواص میوه ها و سبزیجات باخبرند.همین میوه های پرخاصیت که همیشه توصیه به استفاده از آن ها می شود،اگر همراه با هم خورده شوند می توانند برای بدن مضر باشند.در این مطلب قصد داریم به بیان برخی از میوه ها و سبزیجاتی بپردازیم که خوردن آن ها با هم مضر است و هرگز نباید آن ها را همراه با هم استفاده کنیم.

کاهش وزن سریع با خوردن این صبحانه!

کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام یکی از خواسته ها و دغدغه های بسیاری از افراد است.در این مطلب قصد داریم شما را با روشی
باورنکردنی و شگفت انگیز برای رسیدن به این خواسته آشنا نماییم.