دسامبر 2016 - تغذیه

منابع مهم پروتئین گیاهی و خواص و ارزش تغذیه ای هریک از آنها را بشناسید!

بدن به برخی از اسیدهای آمینه همواره نیاز دارد و به برخی دیگر نیاز کمتری دارد. محصولات حیوانی منابع اصلی پروتئین محسوب می‌شوند و اگر قصد دارید تا یک رژیم گیاهخواری یا وگان را دنبال کنید یافتن منابع پروتئین کامل از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ضررهای مصرف شکر بر روی سلامتی بدن ما چه مواردی میتواند باشد؟!

وقتی شکر مصرف می‌کنیم، تغییرات زیادی در بدنمان ایجاد می‌شود و هضم، تمرکز، سطح انرژی، شکل عادت‌ماهیانه و کیفیت خواب ما از این طریق تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد، اما آیا می‌دانستید که پوست ما نیز با مصرف شکر تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد؟

چند ایده برتر برای صبحانه برای کاهش وزن و تناسب اندام!

صبحانه برای کاهش وزن هنگامی که برای کاهش وزن تلاش می‌کنید، صبحانه برایتان تبدیل به یک وعده ی غذایی خیلی مهم می‌شود! در این مقاله ما به چند ایده برتر صبحانه برای کاهش وزن نگاهی می‌اندازیم.هنگامی که شما می‌خواهید صبحانه ای که دوست سلامتی و زیبایی اندام شماست تهیه کنید، چیزهایی هست که باید در […]

فواید مصرف کلم بروکلی در طولانی مدت چه برای سلامت بدن چیست؟!

بررسی‌ها نشان داد که داوطلب‌هایی که نوشیدنی بروکلی دریافت کردند ۶۱ درصد بیشتر از گروه کنترل، بنزن دفع کردند و میزان آکرولئین دفع شده نیز ۲۳ درصد تخمی زده شد. محققان اعلام کردند که تاثیر آب بروکلی از همان روز اول شروع مصرف دیده می‌شود.

روش های موثر برای درمان اسهال با استفاده از ترفندهای تغذیه ای!

درمان اسهال وقتی اسهال میگیریم بدنمان آب زیادی دفع میکند برای جبران آب از دست رفته بدنمان می توانیم از برخی روش های موثر کمک بگیریم درمان اسهال با ترفندهای ساده خوراکی امکانپذیر است یک نمونه رژیم غذایی سالم در این زمینه در اختیارتان قرار داده ایم که بد نیست در ادامه به آن نگاهی […]

آسیب ها و خطرات استفاده از نمک را بدانید!

بیماری فشار خون بالا، یکی از نشانه های آشکار افراط در مصرف نمک است. اما این تنها عارضه یک رژیم غذایی سرشاراز نمک نیست.در این مطلب به پنج علامت کوتاه مدت و در عین حال تعجب آور مصرف نمک و راه حل آن ارائه شده است.

پیشگیری از این بیماری خطرناک با مواد خوراکی تند!

مواد خوراکی تند می توانند نقشی کلیدی در مقابله با برخی انواع مشخص از سلول های سرطانی داشته باشند.نتایج مطالعه ای جدید نشان داده است که کپسایسین، مولکولی که مزه تند را به مواد غذایی مانند فلفل می بخشد، می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد.

فواید مصرف صبحانه با استفاده از نوشیدن ها و خوراکی های سالم و مفید!

تحقیقاتی که در سال های اخیر انجام شده است، تأثیرات منفی حذف کردن این وعده مهم را نشان می‌دهد. افزایش وزن، ناهماهنگی در ترشح هورمون‌ها، ضعف حافظه و خلق و خوی بد فقط تعدادی از عوارض آن هستند که در طول زمان مشکلات جدی ایجاد خواهند کرد.

صبحانه هایی برای کاهش وزن شما و داشتن اندامی سلامت و متناسب!

خوردن صبحانه در واقع یک راه موثر برای کاهش وزن است زیرا متابولیسم شما را فعال کرده و بدنتان را وادار می کند که به جای ذخیره کردن کالری ها، آنها را بسوزاند. همچنین میزان گرسنگی را تعدیل می کند، بنابراین شما مغلوب انگیزه مصرف غذاهای ناسالم نخواهید شد.

حافظه خود را با این خوراکی های مفید و سالم تقویت کنید!

محققان دریافتند که برای برخورداری از حافظه ای خوب در سالخوردگی، مصرف بروکلی، اسفناج و زرده تخم مرغ موثر است.محققان در یک مطالعه جدید متوجه شدند بزرگسالانی که سطوح ‘لوتئین’ در خون آنها بالا است، بهتر می توانند مهارت ها و اطلاعاتی را که سال ها پیش آموخته اند، فرا بخوانند.

میوه پرتقال و خاصیت های بیشماری که برای سلامتی تان در بردارد!

حال محققان همین توصیه را در مورد مصرف روزانه یک میوه پرتقال دارند. مطالعات همواره نشان داده اند که آنتی اکسیدان ها شیوه ای برای پیشگیری یا کاهش علائم برخی بیماری ها هستند و همچنین با سم زدایی از بدن به حفظ انرژی بدن کمک می کنند.