مصرف ميوه و سبزيو جلوگيري از آرتروز [ October 20, 2005 ]
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - خانواده
تحقيقات جديد نشان ميدهد نوشيدن يك ليوان آب پرتغال در روز از ابتلا به آرتروز جلوگيري ميكند.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، دانشمندان دانشگاه منچستر انگليس طي تحقيقات خود اعلام كردند: برخي كاروتينوئيدها يعني تركيباتي كه در برخي ميوهها و سبزيجات يافت ميشود، در جلوگيري از ابتلا به آرتروز مؤثر هستند.
يافتههاي دانشمندان پيشين نشان داده است كاروتينوئيدهاي خوراكي يعني مواد شيميايي كه عامل رنگهاي نارنجي، زرد ميوهها و سبزيها هستند، ميتوانند به سبب داشتن خواص آنتي اكسيداسيوني التهاب را كاهش دهند.
به گفته اين پژوهشگران كه بر روي بيش از 2500 فرد اين مطالعات و بررسيها را انجام دادند مصرف كاروتينوئيدها با خطر ابتلا به آرتروز ارتباط دارد و موجب كاهش بروز اين بيماري ميشود.