امروز سه شنبه ، 29-7-93 کارت شارژ شارژ مستقیم همراه اول RSS تماس با ما تبلیغات در سایت آگهی رایگان تالارگفتمان صفحه اصلی
زناشویی همسرداری سبک زندگی روانشناسی دین و احکام استخاره پزشکی و سلامت تغذیه و سلامت خانمها آقایان کودکانه خانه داری زیبایی و آرایش آموزش آشپزی داستانهای کوتاه مطالب اختصاصی
اخبار ایران و جهان اخبار ورزشی اخبار حوادث اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار فرهنگی فرهنگ و هنر سینما سرگرمی انواع فال طالع بینی گوناگون تصویری جالب اس ام اس خنده دار
بخش سرگرمی
پر بیننده ها
آخرین خبرها پربیننده های اخبار

وبگردی

حجاب، انتخاب خواننده مشهور رپ روس

به گزارش ابنا، در تاریخ، نام شمار بسیاری از انسان‏هایی که به ‏طرز جالبی دگرگون شده و به دین روی آورده‏اند، ثبت شده است. گزارش زیر درباره «آلیسا حسیناوا»، آوازه‏خوان مشهور موسیقی رپ (hip hop) است که پس از گرایش...

به گزارش ابنا، در تاریخ، نام شمار بسیاری از انسان‏هایی که به ‏طرز جالبی دگرگون شده و به دین روی آورده‏اند، ثبت شده است.
گزارش زیر درباره «آلیسا حسیناوا»، آوازه‏خوان مشهور موسیقی رپ (hip hop) است که پس از گرایش به اسلام و انتخاب حجاب در سن جوانی و در اوج شهرت و طراوت، از محبوبیت و شهره بودن چشم‏پوشی کرد.

مدت‏هاست که زنان با پوشش اسلامی (روسری) در جای‏جای شهر «قازان»، پایتخت جمهوری تاتارستان (از جمهوری‌های خودمختار کشور روسیه) دیده می‏شوند. آنها را در مغازه‏ها، دانشگاه‏ها، مترو و در همه خیابان‏های شهر می‏توان دید.
«آلیسا حسیناوا»، خواننده مشهور سابق را در یکی از مکان‏های بسیار آرام و دیدنی در مرکز قدیمی و تاریخی قازان، یعنی باغ آرمیتاژ ملاقات نمودیم. او از جهاتی شبیه به دیگر خواهران مسلمان خود که اغلب می‏کوشند لباس‏های سنتی و محلی تاتار بر تن کنند، نیست. ظاهر او با زندگینامه بسیار جالبش تطابق دارد.
این ستاره سابق باشگاه مسکو، در آغاز سال 2000 میلادی با خلاقیت و استعداد خود مورد توجه هنرمندان روسی و اروپایی واقع شد تا جایی که نویسنده معروفی در روسیه به نام «آرتمی تروایتسکی» درباره نوشت که منتقدان، او را سلطان خواننده‏های تاتار می‏نامند.

او در سال 2004 آلبومی تولید کرد که در رده بهترین‏های موسیقی روسیه جای گرفت. وی تنها در روسیه شهرت پیدا نکرد، بلکه او را به فستیوال‏های موسیقی مهم خارجی دعوت می‏کردند.
موفقیت‏های بسیاری در انتظار این ستاره روس بود، اما او ناگهان از همه آنها دست کشیده و صحنه نمایش را به کلی ترک گفت.
همه اعضای خانواده آلیسا به دین اسلام مشرف شده‏اند: شوهر او «احمد»، برادر کوچکتر او «بولات» و مادرش که در مدرسه عالی قازان به نام «محمدیه» درس می‏خواند.
او می‏گوید: «متولد شدن دخترم در جهان‏بینی من تأثیر بسزایی گذاشت. در گذشته، من می‏خواستم هر دو نقش مادری و خوانندگی را با هم ایفا کنم، اما پس از چندی دریافتم که چنین کاری به دلیل گرفتاری‏های زیاد کار خوانندگی امکان‏پذیر نیست. پرستار گرفتن برای کودک هم اصلا در خصوصیات یک تاتار نیست. حتی در زبان تاتاری نیز لغتی ه بنام پرستار دیده نمی‏شود. چون ملت تاتار به هیچ‏کس اعتماد ندارد تا فرزند خود را به او بسپارد.
تاتاری‏ها خود شخصا به فرزندانشان رسیدگی می‏کنند و این شایسته‏ترین کار برای زنان تاتاری است. من هم تمام وقت آزادم را وقف دختر سه ساله‏ام «مریم» می‏کنم.
من فرزند خود را به طور سنتی تربیت می‏کنم و یاد می‏گیرم که با فرهنگ عمومی تاتاری، جهیزیه تهیه و ذخیره کنم. در این زمان من متدین‏تر نیز شده‏ام و خلاقیت‏های گذشته‏ی من، برایم کهنه شده است.
به طور کل از طریق فرهنگ تاتاری ویژگی‏های یک زن مسلمان برای من آشکار شده و احساس زن بودن و مادر بودن را واقعا درک نمودم.»
آلیسا دین اسلام را نیز مطالعه می‏کند و با تاریخچه مردم تاتار و هنرهای آنها نیز آشنا می‏شود. او از دوران گذشته زندگی خود بیزاری می‏جوید و از آن با بی‏میلی یاد کرده و می‏گوید: «می‏دانی! من دیگر نمی‏خواهم در مقابل جمعیت قرار بگیرم. من از موسیقی مأیوس شده‏ام و دیگر نمی‏خواهم برای جلب رضایت افراد معتاد به موسیقی، آواز بخوانم. و همچنین نمی‏خواهم تلاش کنم که آنها خوششان بیاید.
آنها مرا به بسیاری از جشنواره‏ها و کنسرت‏ها دعوت نمودند؛ مثلا به فستیوال‏هایی در سوئیس، استونی و... ، اما من دعوت آنها را رد کردم. »
آلیسا پنج سال پیش با یک کارگردان تاتاری ازدواج کرد. آن موقع بود که او با اسلام آشنا شده و شهادتین را بر زبان آورد.
شوهر آلیسا که در یک خانواده مذهبی تربیت یافته و بزرگ شده است، در این دگرگونی، نقش قابل‏توجهی داشت.
آلیسا می‏گوید: «به نظر من، هر انسانی باید آرزوی رفتن به بهشت را داشته باشد. من نمی‏دانم چه چیزی می‏تواند بهتر از این باشد؟!»
چندی پیش، وی تصمیم گرفت تا از مسکو به زادگاهش تاتارستان برگردد، زیرا او در آنجا احساس راحت‏تری می‏کند: «در گذشته آرزو می‏کردم که به مسکو بروم، اما اکنون احساس می‏کنم که زندگی در قازان برای من راحت‏تر است. اگر در مسکو یا سن‏پطرزبورگ به دلیل ظاهر خود و حجابی که دارم، باید واهمه درگیری و پرخاشگری داشته باشم، در قازان خود را آرام حس می‏کنم. در اینجا برای شخص مسلمان همه چیز خوب و باب میل است. مثلا در گذشته برای پیدا نمودن کتاب‏های اسلامی باید تمام مسکو را زیر پای می‏نهادم، ولی در اینجا به راحتی به مغازه‏های اسلامی مراجعه کرده و آن را خریداری می‏نمایم.»
لیسا می‏افزاید: «اینجا بین مسلمانان رابطه خوبی برقرار است و مساجد و قهوه‏خانه‏های اسلامی، مکان‏هایی هستند که من به راحتی می‏توانم در آن با مسلمانان به گفتگو بنشینم.
من عاشق روستای «استارو تاتارسکی» در قازان هستم و از قدم زدن در آنجا لذت می‏برم.
هم‏اکنون وقت خود را صرف دخترم «مریم» می‏نمایم و به او یاد می‏دهم که آفریدگار خود را فراموش نکند.
آنچه برای من اهمیت دارد، این است که هم‏اینک عضو یک خانواده با ارزش و پولادین هستم و در سایه شوهرم احساس آرامش و رضایت می‏کنم و همانند یک زن حقیقی تاتار، به فرزند خود رسیدگی می‏کنم.
من همچنین می‏خواهم در اینجا به فعالیت‏های اجتماعی و فرهنگی بپردازم تا برای جامعه مسلمان خود مفید باشم.»
این گزارش، برگردان مطالبی است که توسط «دانیک گارایف» در پایگاه اطلاع‏رسانی اسلام‏نیوز منتشر شده است.

گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالحی
http://www.niksalehi.com/public/
  ایستگاه سلامت نیک صالحی
سرگرمی
جدیدترین خبرهای امروز
تازه های نیک صالحی در یک نگاه
عکس های دیدنی
جدیدترین خبرهای امروز
بخش سرگرمی
خروجی RSS برای بخش  سرگرمی مرتبط
Copyright (c) 2003-2014 Niksalehi.com All Rights Reserved. © کلیه حقوق متعلق به سایت نیک صالحی می باشد. باز نشر مطالب تنها با ذکر منبع مجاز می باشد .