حجاب، انتخاب خواننده مشهور رپ روس

حجاب، انتخاب خواننده مشهور رپ روس

به گزارش ابنا، در تاریخ، نام شمار بسیاری از انسان‏هایی که به ‏طرز جالبی دگرگون شده و به دین روی آورده‏اند، ثبت شده است.گزارش زیر درباره «آلیسا حسیناوا»، آوازه‏خوان مشهور موسیقی رپ (hip hop) است که پس از گرایش به اسلام و انتخاب حجاب در سن جوانی و در اوج شهرت و طراوت، از محبوبیت […]

به گزارش ابنا، در تاریخ، نام شمار بسیاری از انسان‏هایی که به ‏طرز جالبی دگرگون شده و به دین روی
آورده‏اند، ثبت شده است.گزارش زیر درباره «آلیسا حسیناوا»، آوازه‏خوان مشهور موسیقی رپ (hip hop) است که پس از گرایش به
اسلام و انتخاب حجاب در سن جوانی و در اوج شهرت و طراوت، از محبوبیت و شهره بودن چشم‏پوشی کرد.مدت‏هاست
که زنان با پوشش اسلامی (روسری) در جای‏جای شهر «قازان»، پایتخت جمهوری تاتارستان (از جمهوری‌های خودمختار کشور روسیه) دیده می‏شوند.آنها
را در مغازه‏ها، دانشگاه‏ها، مترو و در همه خیابان‏های شهر می‏توان دید.«آلیسا حسیناوا»، خواننده مشهور سابق را در یکی از
مکان‏های بسیار آرام و دیدنی در مرکز قدیمی و تاریخی قازان، یعنی باغ آرمیتاژ ملاقات نمودیم.او از جهاتی شبیه به
دیگر خواهران مسلمان خود که اغلب می‏کوشند لباس‏های سنتی و محلی تاتار بر تن کنند، نیست.ظاهر او با زندگینامه بسیار
جالبش تطابق دارد.این ستاره سابق باشگاه مسکو، در آغاز سال ۲۰۰۰ میلادی با خلاقیت و استعداد خود مورد توجه هنرمندان
روسی و اروپایی واقع شد تا جایی که نویسنده معروفی در روسیه به نام «آرتمی تروایتسکی» درباره نوشت که منتقدان،
او را سلطان خواننده‏های تاتار می‏نامند.او در سال ۲۰۰۴ آلبومی تولید کرد که در رده بهترین‏های موسیقی روسیه جای گرفت.وی
تنها در روسیه شهرت پیدا نکرد، بلکه او را به فستیوال‏های موسیقی مهم خارجی دعوت می‏کردند.موفقیت‏های بسیاری در انتظار این
ستاره روس بود، اما او ناگهان از همه آنها دست کشیده و صحنه نمایش را به کلی ترک گفت.همه اعضای
خانواده آلیسا به دین اسلام مشرف شده‏اند: شوهر او «احمد»، برادر کوچکتر او «بولات» و مادرش که در مدرسه عالی
قازان به نام «محمدیه» درس می‏خواند.او می‏گوید: «متولد شدن دخترم در جهان‏بینی من تأثیر بسزایی گذاشت.در گذشته، من می‏خواستم هر
دو نقش مادری و خوانندگی را با هم ایفا کنم، اما پس از چندی دریافتم که چنین کاری به دلیل
گرفتاری‏های زیاد کار خوانندگی امکان‏پذیر نیست.پرستار گرفتن برای کودک هم اصلا در خصوصیات یک تاتار نیست.حتی در زبان تاتاری نیز
لغتی ه بنام پرستار دیده نمی‏شود.چون ملت تاتار به هیچ‏کس اعتماد ندارد تا فرزند خود را به او بسپارد.تاتاری‏ها خود
شخصا به فرزندانشان رسیدگی می‏کنند و این شایسته‏ترین کار برای زنان تاتاری است.من هم تمام وقت آزادم را وقف دختر
سه ساله‏ام «مریم» می‏کنم.من فرزند خود را به طور سنتی تربیت می‏کنم و یاد می‏گیرم که با فرهنگ عمومی تاتاری،
جهیزیه تهیه و ذخیره کنم.در این زمان من متدین‏تر نیز شده‏ام و خلاقیت‏های گذشته‏ی من، برایم کهنه شده است.به طور
کل از طریق فرهنگ تاتاری ویژگی‏های یک زن مسلمان برای من آشکار شده و احساس زن بودن و مادر بودن
را واقعا درک نمودم.» آلیسا دین اسلام را نیز مطالعه می‏کند و با تاریخچه مردم تاتار و هنرهای آنها نیز
آشنا می‏شود.او از دوران گذشته زندگی خود بیزاری می‏جوید و از آن با بی‏میلی یاد کرده و می‏گوید: «می‏دانی! من
دیگر نمی‏خواهم در مقابل جمعیت قرار بگیرم.من از موسیقی مأیوس شده‏ام و دیگر نمی‏خواهم برای جلب رضایت افراد معتاد به
موسیقی، آواز بخوانم.و همچنین نمی‏خواهم تلاش کنم که آنها خوششان بیاید.آنها مرا به بسیاری از جشنواره‏ها و کنسرت‏ها دعوت نمودند؛
مثلا به فستیوال‏هایی در سوئیس، استونی و…
، اما من دعوت آنها را رد کردم.» آلیسا پنج سال پیش با یک کارگردان تاتاری ازدواج کرد.آن موقع بود
که او با اسلام آشنا شده و شهادتین را بر زبان آورد.شوهر آلیسا که در یک خانواده مذهبی تربیت یافته
و بزرگ شده است، در این دگرگونی، نقش قابل‏توجهی داشت.آلیسا می‏گوید: «به نظر من، هر انسانی باید آرزوی رفتن به
بهشت را داشته باشد.من نمی‏دانم چه چیزی می‏تواند بهتر از این باشد؟!» چندی پیش، وی تصمیم گرفت تا از مسکو
به زادگاهش تاتارستان برگردد، زیرا او در آنجا احساس راحت‏تری می‏کند: «در گذشته آرزو می‏کردم که به مسکو بروم، اما
اکنون احساس می‏کنم که زندگی در قازان برای من راحت‏تر است.اگر در مسکو یا سن‏پطرزبورگ به دلیل ظاهر خود و
حجابی که دارم، باید واهمه درگیری و پرخاشگری داشته باشم، در قازان خود را آرام حس می‏کنم.در اینجا برای شخص
مسلمان همه چیز خوب و باب میل است.مثلا در گذشته برای پیدا نمودن کتاب‏های اسلامی باید تمام مسکو را زیر
پای می‏نهادم، ولی در اینجا به راحتی به مغازه‏های اسلامی مراجعه کرده و آن را خریداری می‏نمایم.» لیسا می‏افزاید: «اینجا
بین مسلمانان رابطه خوبی برقرار است و مساجد و قهوه‏خانه‏های اسلامی، مکان‏هایی هستند که من به راحتی می‏توانم در آن
با مسلمانان به گفتگو بنشینم.من عاشق روستای «استارو تاتارسکی» در قازان هستم و از قدم زدن در آنجا لذت می‏برم.هم‏اکنون
وقت خود را صرف دخترم «مریم» می‏نمایم و به او یاد می‏دهم که آفریدگار خود را فراموش نکند.آنچه برای من
اهمیت دارد، این است که هم‏اینک عضو یک خانواده با ارزش و پولادین هستم و در سایه شوهرم احساس آرامش
و رضایت می‏کنم و همانند یک زن حقیقی تاتار، به فرزند خود رسیدگی می‏کنم.من همچنین می‏خواهم در اینجا به فعالیت‏های
اجتماعی و فرهنگی بپردازم تا برای جامعه مسلمان خود مفید باشم.» این گزارش، برگردان مطالبی است که توسط «دانیک گارایف»
در پایگاه اطلاع‏رسانی اسلام‏نیوز منتشر شده است.
همچنین بخوانید :  عکس: حنا، بزغاله ای در ایران
بد شدن حال ترانه علیدوستی در فرودگاه + فیلم
دختر ایرانی که یک شبه قد بلند شد !
برچسب ها:
اخبار مرتبط :

فروشگاه آنلاین مد و لباس دُلیچیسامسونگدکتر تاجبخشعضویت در تلگرام
دکتر بتول طاهریمهر پروازشارژعضویت در تلگرام
دکتر دین محمدی
فروشگاه آنلاین مد و لباس دُلیچیسامسونگدکتر تاجبخشعضویت در تلگرامدکتر بتول طاهریمهر پروازشارژعضویت در تلگرامدکتر دین محمدیعضویت در تلگرامبلیط

x