ژانویه 2017 - زناشویی

در دوران بارداری اسید فولیک و آهن چگونه باید مصرف شود؟!

مصرف یک عدد قرص آهن (سولفات فرو) برای پیشگیری از کم خونی فقر آهن و عوارض ناشی از کمبود شدید و متوسط آن بر رشد و تکامل جنین و سلامت مادر از جمله مرگ و میر مادران، زایمان زودرس، رشد ناکافی جنین و افزایش خطر مرگ و میر جنین ضروری است.

چگونه بفهمید رابطه شما سرانجامش ازدواج است یا خیر!

اگر همه خانم‌ها بتوانند تحقق‌پذیر بودن این انتظار را در ابتدای هر رابطه‌شان بفهمند، آنوقت میزان دلشکستگی‌ها به حداقل خواهد رسید. مطمئنم که از خودتان می‌پرسید آیا این امکان‌پذیر است؟ من پاسختان را خواهم داد.

بررسی علمی چگونگی عاشق شدن خانم ها !

خانم هایی که عاشق شده باشند، احتمالاً حس کرده اند که عاشق شدن فرآیندی متفاوت و متمایز است، که تا لحظه عاشق شدن، آنرا حس نکرده بودند. این حس عجیب و دوست داشتنی، نتیجه تغییراتی است که در شیمی مغز خانم ها ایجاد می شود

اهمیت بلوغ عاطفی شریک زندگی برای زندگی مشترک!

نامزدم رفتارهای کودکانه بسیاری دارد، همیشه تسلیم سخنان منطقی وغیرمنطقی خانواده خویش است و گاه حتی مرا نیز مجبور به این کار می‌کند، هرگز قادر به تصمیم‌گیری نیست و با کوچکترین سخنی نیز، صحبت‌های قبلی خود را تکذیب و نظرش را تغییر می‌دهد

مشکلات روانی و روان‌ پریشی پس از زایمان کردن!

علایم این اختلال اغلب ظرف چند روز پس از زایمان شروع می‌شوند، هرچند میانگین فاصله زمانی زایمان تا شروع علایم بین ۲ تا ۳ هفته است. بیماران به طور مشخصی از خستگی، بی‌خوابی و بی‌قراری شکایت دارند و ممکن است دوره‌هایی از گریستن و بی‌ثباتی هیجانی را تجربه کنند.

چگونه باید با شکست عشقی خود کنار آمد؟!

اگر بتوانید تمام کارها یا حرف هایی که موجب آزار شما از جانب شریک زندگی تان می شد را بنویسید، آنوقت هر زمان که دلتان برای او و رابطه تان تنگ شد، با مرور آن لیست دلیل جدایی تان را به یاد خواهید آورد و مطمئن می شوید که او شریک زندگی ایده آلی برای شما نبوده و هیچوقت هم نخواهد بود.

نقص های مربوط به زیکا هنگام تولد چیست؟!

پژوهشگران این مطالعه اعلام کردند که بسیاری از نوزادان متولد شده هنوز هم ممکن است بعد از تولد نقایص آنها تشخیص داده شود. شواهد نشان می دهد که ویروس می تواند همچنان به آسیب مغزی خود پس از تولد ادامه دهد.

ده قدم برای خوش اخلاق تر بودن با همسر!

خوش اخلاقی با دیگران نه‌تنها باعث می‌شود که آنها به شما بیشتر احترام بگذارند، بلکه روزتان زیباتر می‌شود! در ادامه راهکارهایی برای برخورد بهتر با اطرافیان را با هم مرور می‌کنیم.

روش های پیشگیری از بارداری در مردان و زنان!

زن و شوهر جوان و تازه‌ ازدواج‌ کرده‌ای را در نظربگیرید که قصد دارند تا بهبود و تثبیت شرایط تحصیلی،شغلی و اقتصادی ‌شان،برای مدتی (مثلا برای سه سال) بچه‌دار شدن را به تاخیر بیندازند،دو پیشنهاد برای آنها وجود دارد…

تاثیر رژیم های غذایی برروی سقط های مکرر!

بین ۵/۰ تا ۳ درصد زنان حداقل ۳ سقط را در زندگی خود تجربه می کنند. موضوعی که سبب بروز حالات منفی احساسی در والدین و سوالات بسیار برای پزشکان می شود. در حقیقت در نیمی از موارد پزشک نمی تواند دلیل سقط را مشخص کند. دلایل سقط های مکرر جنین بسیار زیاد است و نیاز به آزمایشات فراوانی دارد.

میزان اضافه وزن طبیعی در بارداری چقدر می باشد؟!

دلیل کاهش وزن هم تهوع شدید و کاهش اشتها به دلیل آن است. از آنجا که مادر انرژی زیادی مصرف می‌کند و به دلیل تهوع غذا نمی‌خورد، در نتیجه ممکن است وزن کم کند اما از ۳ ماهه دوم به بعد اضافه شدن وزن کاملا محسوس و البته طبیعی خواهد بود.

خانم ها به خواستگار مطلقه چه جوابی باید بدهند؟!

شناخت علل اینکه فرد طلاق داده و چرا قبلا طلاق گرفته بسیار مفید است، چرا که ممکن است این دلیل برای من امکان وقوع نداشته باشد، گاهی طلاق به دلیل مشکلات فرهنگی، ‌بد حجابی، مادی و غیره بوده است یعنی دلایلی که اصلا برای شما که به عنوان فرد انتخابی بعدی هستید، ‌صدق نمی کند.

خطر ابتلا به ایدز در این گونه از خانواده ها!

سبک رفتاری بزرگسالان چه مبتنی بر زندگی مجردی باشد، چه مبتنی بر زندگی مشترک بدون ازدواج و چه مبتنی بر ازدواج رسمی، تعیین‌کننده بسیاری از رفتارهای جنسی است و تاثیر بسزایی در عملکرد جنسی و مهم‌تر از همه رضایتمندی از زندگی جنسی دارد.