دسامبر 2016 - پزشکی

توصیه هایی اثر بخش در مورد مصرف داروی کوآموکسی کلاو

داروی کوآموکسی کلاو یکی از داروهایی است که برای عفونت های شدید تجویز می شود.این دارو برای عفونت گوش میانی، عفونت مجاری تنفسی و برونشیت مزمن، سلولیت، گاز گرفتگی حیوانات و عفونت شدید دندان استفاده می‎شود. در این مطلب قصد داریم توصیه هایی را درباره ی مصرف این دارو و موارد منع مصرف آن متذکر شویم

گرفتگی صدا |چرا وقتی سرما می خوریم صدایمان می گیرد؟

سرماخوردگی معمولی، همه ساله میلیونها نفر را گرفتار می سازد. با احتساب ویزیتهای پرداختی به پزشکان، بهای داروها و از سوی دیگر توقف کار به دلیل نیاز به استراحت برای هر فرد، شاید بتوان گفت که سرماخوردگی از پرهزینه ترین بیماری ها است.

بیماری ALS چیست ؟بیماری ای ال اس عصبی و فلج کننده

بیماری ALS یا اسکلروز جانبی آمیوتروفیک، یک بیماری عصبی است که طی آن سلول های مغز و ستون فقرات می میرند که منجر به ضعف عضلانی پیش رونده و حتی مرگ خواهد شد. ماهیچه های بیماران مبتلا به ای ال اس به مرور زمان ضعیف و در نتیجه فلج می شوند.

برداشتن رحم |چه زمانی برداشتن رحم لازم و ضروری است؟

گاهی اوقات اگر بیماری های رحم به موقع درمان نشوند، فرد مبتلا را دچار عوارض بسیاری می کنند و حتی می توانند موجب بروز سرطان شوند. یکی از آخرین اقداماتی که برای درمان سرطان رحم انجام می شود، برداشتن رحم یا هیسترکتومی است.

مدفوع سیاه خونی نشانه چه بیماری است ؟مراقب این سرطان شایع باشید!

سرطان روده بزرگ، دومین عامل مرگ و میر بر اثر سرطان در جهان و چهارمین سرطان شایع در کشور به شمار می آید و در سال های اخیر بسیار با شیوع روز افزون این بیماری در کشور مواجه شده ایم و شاهد مرگ چندین هنرمند کشور به دلیل همین بیماری شایع بودیم در این خصوص با یک سرطان شناس به گفت و گو پرداخته ایم .

عفونت ادراری دستگاه تناسلی زنان| شایعترین بیماری مقاربتی

سوزش ادرار ، تکرر ادرار، خون در ادرار ، تغییر رنگ ادرار و در برخی موارد حاد تر تب و لرز، درد در پهلو ها و درد عضلانی نشانه های عفونت ادراری هستند و اگر زود درمان نشوند پیامدهای جبران ناپذیری را به همراه دارد. در این خصوص با یک متخصص زنان به گفت و گو پرداخته ایم.

آنتی هیستامین طبیعی | ۷ آنتی هیستامین صد در صد طبیعی برای کاهش آلرژی

چای سبز علاوه بر اینکه یکی از بهترین مکمل های غذایی برای کاهش وزن محسوب می شود بلکه یکی از بهترین و موثرترین آنتی هیستامین های طبیعی است. چون حاوی میزان زیادی کرستین و کاتچین می باشد که این دو ترکیب خواص آنتی اکسیدانی دارند و باعث کاهش تولید هیستامین می شوند.

نوع جرم گوش درباره سلامتی شما چه چیزی می‌گوید؟ + درمان

عفونت یا پارگی در پرده گوش می‌تواند به رشد غیرطبیعی پوست منجر شود که ساختاری شبیه کیست دارد و باعث می‌شود کثیفی از گوش به کانال راه پیدا کند و به‌جای ترشح غیرقابل مشاهده که به آن عادت دارید جرم گوش به شکل قطره‌ای یا انبوه خارج می‌شود.