نمایندگان مجلس و نرگس

نمایندگان مجلس و نرگس

منبع خانواده سبز : در مدت پخش مجموعه تلویزیونی “نرگس ” این سریال شدیدا مورد توجه عموم قرار گرفت و مردمان عادی و شخصیت های ورزشی ، هنری و… هم نظرات خود را در مورد این مجموعه که رفته رفته به روزهای پایانی خود نزدیک می شود ، بیان می کردند تب نرگس چنان بالا […]

t1-majles-4.jpg
منبع خانواده سبز : در مدت پخش مجموعه تلویزیونی “نرگس ” این سریال شدیدا مورد توجه عموم قرار گرفت و مردمان عادی و شخصیت های ورزشی ، هنری و…
هم نظرات خود را در مورد این مجموعه که رفته رفته به روزهای پایانی خود نزدیک می شود ، بیان می کردند تب نرگس چنان بالا گرفت که در کوچه و خیابان همه در مورد این مجموعه به بحث می نشینند و نظرات خود را می گفتند ، حتی انتقاد هم می کردند ، اما این حکایت زمانی جالب می شد که شخصیت های سیاسی کشور هم در مورد این مجموعه نقطه نظرات خود را بیان کردند که در ذیل به آن اشاره خواهیم داشت آنچه خواهید خواند نظرات نمایندگان مردم در مورد این مجموعه است که خبرنگار ما از راهروهای مجلس آن را تهیه کرد :

حسن مرادی نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون انرژی :
من این سریال را فقط دنبال می کنم به جهت اینکه در مسائل فرهنگی بوده ام سریال را نمی بینم فقط دنبال می کنم مردم نیاز به سرگرمی واقعی دارند مردم نیاز به سریال های جدی و واقعی دارند که بیانگر زندگی واقعی آنها باشد باید بگویم که غالب پدران جامعه ما مهربان تر از شوکت هستند نمی بایست کینه توزی را در پدر القا کرد. اگر چه تهیه کننده این صفت را نفی می کند ولی بهر حال پدران جامعه ما نسبت به فرزندان خود مهربان هستند .

عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه عضو کمیسیون اجتماعی :
سریال نرگس واقعیت های موجود در اجتماع است و باید چشم خود را به روی این واقعیت ها ببندیم .
فیلم ها و سریال های ساخته شده در صدا و سیما دارای ۲ رویکرد می باشد که شامل اهداف و تعاریفی است که قبل از اکران فیلم وجود دارد و دوم آنکه پس از اکران فیلم نیز دیدگاه های مختلف با سلایق مختلف در جامعه به وجود می آید . در مورد دوم هر کسی با توجه به دیدگاه خود در مورد آن (فیلم ) اظهار نظر می کند . زن ها از دیدگاه خود به آن نگاه می کنند . مردان از دیدگاه خود به آن نگاه می کنند .
بازاریان از دیدگاه خود می بینند وپرستاران هم به همین منوال . بعضا نیز دیده شده که فیلمسازان محدودیت های بسیار بسیار سنگینی دارند . در مورد استفاده از لهجه ها و حرفه به آن ها تعرض می شود . در جایی مثلا پلیس خلاف کرده است اگر فیلمساز آن را نشان دهد فردا نیروی انتظامی علیه کارگردان شکایت می کند که چرا شخصیت فیلم پلیس متخلف بوده است .
البته محدودیت ها برای هنرمندان درکشور ما هم زیاد است .
آن چیزی که پس از پخش انجام می گیرد با آن چیزی که هدف بوده است یکی نیست موقعی که فیلم به دنبال هدف است در ذهن سناریونویس یا در ذهن کارگردان این معنا نقش می بندد که آدمی در حوزه اجتماعی کوچک متعلق به خودش که خود فرد به عنوان مرد خانواده آن را ایجاد کرده است به قدری با رفتارهای فردی خود باعث تخریب این حوزه شده است که دیگر جای آسایش روانی برای خودش در حوزه فوق وجود ندارد . او در واقع در فرا ر از خویشتن است و بدنبال آرامش در خانه دیگر با زن دیگر است . ولی آن چه که خود او ایجاد کرده است باعث سلب آرامش از خودش شده است و در فیلم می بینیم که با هیچکدام از این بچه ها نمی تواند حرف بزند و کلام همدیگر را نمی توانند بفهمند در نتیجه این فرد برای گریزو برای فرار است که به زن دوم پناه می برد به نظر من فیلم می گوید همه مسائل جنسی نیست . در فیلم تا آن جایی که من دیدیم در هیچ کجا مرد به خاطر مسائل جنسی به سمت زن دوم نمی رود بلکه در اوج بحران های فکری و خستگی های روانی و در اوج چالش ها و کمشمکش ها یی که با خودش و با دنیای اطراف خود دارد درست در
زمان اوج این مسائل او را نشان می دهد که در آن جا نشسته است . کارگردان می تواند تختی را نشان دهد یا مثلا روی تخت خواب نشسته است ولی می بینیم فیلمساز هیچ گاه این دو را در این فضا نشان نمی دهد بلکه آنها در فضایی مثل سالن یا اتاق نشیمن نشان می دهد که روی مبل نشسته اند و این بدین معناست که مرد به دنبال آرامش جنسی نبوده است و از ابتدا هم به دنبال آرامش روانی بوده است اگر به دنبال مسائل جنسی بود می بایست صحنه ها غیر از این صحنه باشد . خوب این مسائل را نمی توان تعریف کرد . برداشت مردم بلافاصله این است که مرد به دنبال زن دوم و مسائل جنسی است چون یک آدم متخلف ،‌خلاف های زیادی می کند و یکی از این خلاف ها هم داشتن زن دوم می باشد . البته من تمام صحنه ها را ندیدم ممکن است صحنه ای هم وجود داشته باشد که بخواهد به این مسئله اشاره کند چرا که تمام صحنه ها را که نمی توان در تلویزیون نشان داد ولی می توانند فلش بزنند که منظور چیست خوب درک عمومی هم نسبت به مسائل با درک های تخصصی و فنی خیلی فرق می کند. سه نفر که فیلم را می بینند سه نوع اظهار نظر می کنند چون درک آنان از مسائل بر اساس داشته است نه براساس آن چیزی که دریافت می کنند . زن و مردی پای تلویزیون نشسته اند و با هم سریال را می بینند و به این تیکه های فیلم که می رسند ممکن است زن نگاه پر معنایی به شوهرش بیندازد که مثلا تو هم بله و تسویه حساب ها شروع می شود یا آقایی هم تکه ای به همسرش می اندازد و اینها درونیات خودشان را اظهار می کنند .
اما در مورد سریال نرگس باید بگویم که مسائل اجتماعی را جدا از هم دیده است و اصل واقعیت این که زن دوم در جامعه ما هست دوم آنکه ازدواجی که می گویند از عشق بوجود آمده است و دخترو پسری که بی راه با هم آشنا می شوند در واقع آنان دنبال اهداف جداگانه ای هستند که می تواند لجبازی با خانواده باشد در واقع دختر و پسری که اینگونه با هم آشنا می شوند نیز می خواهند عقده های واپس زده خود را به شکل دیگری نشان دهند. در واقع این پسر هم دنبال ضربه زدن به پدر خود می باشد و حتی اگر با گرفتن زن باشد . پسر به نوعی به دنبال اعلام مخالفت است دختر هم با خانواده مخالت دارد و تضاد باعث نزدیکی این دو به هم می شود این هم یکی از ویژگی های این فیلم است که می خواهد بگوید هر چیز توافق نیست جاذبه ها گاهی اوقات بر اساس تضاد ایجاد می شود یعنی من نوعی تضاد و یا لجبازی دارم یک دختر در یک محیط خانه ای تضاد رفتاری دارد چون فکرمی کند نفردیگری با توجه بیشتری در آن خانواده وجود دارد .
پسری هم در خانواده ای دیگر بدون توجه پدر به شخصیت حقیقی او ، پدری که همیشه فکر می کند اوست که همه چیز به دیگران داده و هیچ احترامی برای فرزندان و دامادها قائل نیست و همه چیز او هم در پول خلاصه شده است و دارای اهرم اقتصادی است در صورتیکه همیشه دیگران به دنبال اهرم اقتصادی نیستند چون پسرش با نشاطی که از یک شغل تاثیر پذیر به دست می آورد و لو آبدارچی باشد لذت بیشتری می برد تا شغلی با درآمد بالا که پدرش به او می دهد. پسر از اینکه از آن چیزی که خودش ایجاد می کند راضی است و لذت می برد لذا اگر روال عادی ادامه پیدا کند فرد راضی است می بینیم که صبح ها زودتر از خواب بیدار می شود یا کسی که تا بحال سوار ماشین پژو می شده الان از یک موتور سیکلت لذت بیشتری می برد چون احساس می کند که دیگر موتورمال خودش است و مثل ماشین پدرش نیست که سوار آن شود و پدرش را به محل کار ببرد و یا بیاورد .
یا دختری که آرزوهای بلند اقتصادی دارد که امکان آن در خانواده اش نبوده است برای دختر آن چیزی که در خانواده اش بوده دیگر مهم نیست لذا در پس پرده ازدواج به دنبال آن چیزهایی است که نداشته تضاد ها باعث نزدیکی این دو به هم می شود و باعث بوجود آمدن یک سری ارتباطات تکراری می شود که انس می آورد حال مهم نیست با چه کسی باشد اگر شما هر روز موقع خروج از منزل چهره تکراری یک فرد را ببینید به او انس می گیرید حتی اگر هیچ حرفی هم بین شما رد و بدل نشود .
ای سریال ارتباطات تکراری که فاقد عشق است را خیلی خوب نمایش می دهد . تکرار که از بین می رود و فاصله بوجود می آید دیگر از آن علاقه و عشق خبری نیست پس رابطه نوعی انس بوده که بر اثر تکرار بوجود آمده است و این عشق نیست .
من فکر می کنم که اگر درباره بعضی از شخصیت های فیلم برای مردم توضیح داده شود و اهدافی که عوامل فیلم به دنبال آن بوده اند بهتر است تا اینکه هر کسی از ظن خود فیلم را تفسیر کند در مورد صحنه هایی مثل چپ و راست خوابیدن دو خواهر در فیلم و یا اینکه با وجود بچه ای بین دو خواهر که خود می تواند باعث جدایی شود ولی آن دو به هم نزدیک تر شده اند و فاصله کم شده است خوب است برای مردم توضیح داده شود .

محتوا خوب است گر چه فیلم بسیار خسته کننده است زمان های زیادی را از مردم به هدر می دهد و به وقت مردم اهمیت نمی دهد . سکانس هایی که روی چهره افراد برای مدت یک الی دو دقیقه زوم می کند یا برای تمام درب باز کردن ها یا سوار ماشین شدن از ابتدا تا انتها فیلمبرداری شود .
فیلم تجاری است چون ۶۰ الی ۷۰ قسمت است و می خواهد پول این قسمت ها بگیرد مردم می خواهند موضوع را دنبال کنند نه آنکه وقت خود را برای صحنه های اضافی بگذارند گاهی اوقات فکر می کنم اگر من بودم و می دانستم مردن منتظرند قدم هایم را تند تر برمی داشتم تا درب را سریعتر باز کنم .

بیژن شهبازخانی نماینده مردم ملایر و عضو کمیسیون بهداشت و درمان:
اجازه بدهید نرگس تمام شود ، بعد در این مورد صحبت می کنم .

خدیجه نوری

بد شدن حال ترانه علیدوستی در فرودگاه + فیلم
دختر ایرانی که یک شبه قد بلند شد !
برچسب ها:
اخبار مرتبط :

فروشگاه آنلاین مد و لباس دُلیچیسامسونگآژانس کاتریناتاژآیسان پروزازقصر شیرین
دکتر تاجبخشدکتر بتول طاهریمهر پروازعضویت در تلگرامدکتر دین محمدی
عضویت در تلگرامشارژعضویت در تلگرام
عکسهای محسن افشانی در کنار همسرش سویل تیانی خیابانی!
عکسهای محسن افشانی در کنار همسرش سویل تیانی خیابانی!
واکنش حمید فرخ نژاد به درگیری های بین نیروی انتظامی و دراویش!
واکنش حمید فرخ نژاد به درگیری های بین نیروی انتظامی و دراویش!
گفتگویی خواندنی با مهسا ایرانیان اولین بانوی استنداپ کمدی ایرانی!
گفتگویی خواندنی با مهسا ایرانیان اولین بانوی استنداپ کمدی ایرانی!
هفتمین دوره جایزه کتاب سال سینمای ایران!
هفتمین دوره جایزه کتاب سال سینمای ایران!
حضور چهره های مشهور در مراسم جشن آرزوها
حضور چهره های مشهور در مراسم جشن آرزوها
تیپ متفاوت ملیکا پارسا در اکران فیلم «بلوک ۹ خروجی ۲»
تیپ متفاوت ملیکا پارسا در اکران فیلم «بلوک ۹ خروجی ۲»
“فاطمه گودرزی” رازهای زندگی و تصاویر«فاطمه گودرزی»
“فاطمه گودرزی” رازهای زندگی و تصاویر«فاطمه گودرزی»
اکران خصوصی فیلم سینمایی«شاخ کرگدن» با حضور چهره ها!
اکران خصوصی فیلم سینمایی«شاخ کرگدن» با حضور چهره ها!
فروشگاه آنلاین مد و لباس دُلیچیسامسونگآژانس کاتریناتاژآیسان پروزازقصر شیریندکتر تاجبخشدکتر بتول طاهریمهر پروازعضویت در تلگرامدکتر دین محمدیعضویت در تلگرامشارژعضویت در تلگرام
x