ژانویه 2017 - اقتصاد

تازه ترین تصمیمات بانک مرکزی در باره موسسه کاسپین و ثامن الحجج

ولی الله سیف در باره وضعیت موسسه های مالی و اعتباری ثامن الحجج و کاسپین به مطالب تازه ای اشاره کرد و ضمن اعلام این که وضعیت موسسه ثامن الحجج زیر نظر بانک مرکزی است ، اظهارداشت: از زمان روی کار آمدن این دولت، یکی از دغدغه‌های اصلی بانک مرکزی دیدن کمترین خسارت سپرده گذاران مؤسسات غیرمجاز بوده است اما منبع خاصی برای جبران این خسارت‌ها از جای دیگری وجود ندارد.

عیدی کارگران و کارمندان چقدر از هزینه ها را پوشش می دهد؟ + جدول

معمولا در ماه های پایانی سال عیدی و مزایای آخر سال کارگران و کارمندان ازسوی دولت اعلام می شود و در نخستین روزهای بهمن ما نیز میزان عیدی امسال کارگران را بر اساس قانون کار معادل ۶۰ روز حقوق آنها یعنی حداقل یک میلیون و ۶۲۴ هزار تومان و حداکثر ۲ میلیون و ۴۳۶ هزار تومان را تعیین کرده است.

تعداد واحدهای مسکن مهر مشمول وام ۴۰ میلیونی مشخص شد

شب گذشته در جلسه‌ای که به دعوت مظاهریان معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شده بود سهم بانک‌های عامل از تعداد مسکن‌های مهری که مشمول افزایش سقف ۱۰ میلیون تومانی می‌شوند مشخص شد.

تکلیف چک‌های سوخته در حادثه «پلاسکو» چه می شود؟

یک وکیل دادگستری با تشریح نحوه تعیین تکلیف چک‌های سوخته شده در حادثه «پلاسکو» را از بعد حقوقی گفت: قانونگذار در خصوص اسناد تجاری مثل چک، سفته و برات در قانون تجارت شرایطی را پیش بینی کرده است. همچنین در قانون صدور چک آمده در صورتی که چک مفقود شود یا توسط دیگری تصاحب شود، چه اقداماتی را ذی نفع می‌تواند انجام دهد.